سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست مرکز رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی خبر داد

ثبت 50 واحد فناوری در مرکز رشد

50 واحد فناور در مرکز رشد به ثبت رسیده و هم اکنون در مرحله پیش رشد قرار دارد.

فرهاد طباطبایی قمشه، سرپرست مرکز رشد فناوری و تجهیزات پزشکی و توانبخشی ضمن اعلام این خبر به خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: اکنون با توانمندی محققان کشور وقت آن رسیده که تولید ثروت از طریق تبدیل علم به ثروت و یا به عبارتی اقتصاد دانش بنیان را جایگزین تولید ثروت از طریق روش‌های سرمایه گذاری بر روی صنایع سبک و سنگین، مبادلات بانکی و پولی نماییم.

وی تاکید کرد : فناوری‌های ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی در نمایشگاه ایران هلث، شامل انواع ارتزهای هوشمند، توانبخشی رباتیک (حمل معلول از موانع شهری )، فناوری درمان با اسب و سایر تجهیزات توانبخشی بویژه در رشته های فیزیوتراپی و کاردرمانی است.

طباطبایی تصریح کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هم اکنون ضمن تربیت نیروی متخصص در عرصه ارایه خدمات توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان، از طریق دو بیمارستان و سه مرکز و کلینیک آموزشی، درمانی و توانبخشی تحت پوشش که با همکاری اعضای هیات علمی و کارشناسان و متخصصان رشته‌های مختلف توانبخشی، اداره می شوند، نسبت به ارایه خدمات درمانی و توانبخشی به جامعه نیازمند به این خدمات، اقدام می‌کند.

وی گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکم رییس این دانشگاه، چهار وظیفه "مرجعیت علمی در سه حوزه فعالیتی دانشگاه ( توانبخشی ، سلامت اجتماعی و سلامت روانی )، تدوین برنامه های ملی، رصد مسایل رفاه اجتماعی و چگونگی اجرای برنامه‌ها  و ایجاد هماهنگی بین حوزه‌های متولی برنامه‌های رفاه اجتماعی "  را به عهده دانشگاه علوم بهزیستی گذاشته است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی پس از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری،  با تشکیل کارگروه‌هایی، آمادگی خود را برای اجرایی کردن بندهایی از این سیاست‌ها که مربوط به توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی می‌شود، اعلام کرد.

طباطبایی افزود: دانشگاه علوم بهزیستی همچنین، اجرای بند 4 سیاست‌های کلی سلامت  را که  بر " ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز برای تولید فرآورده‌ها و ملزومات و تجهیزات پزشکی دارای کیفیت و استاندارد بین المللی "  تاکید دارد،  از طریق مرکز تحقیقات رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی این دانشگاه، امکانپذیر می‌داند.

وی افزود: مرکز تحقیقات رشد فناوری تجهیزات پزشکی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هدف " طراحی و تولید ابزار توانبخشی در راستای رفع نیازهای توانبخشی جامعه و خودکفایی کشور" را پیگیری می‌کند.

فرهنگ تولید ثروت از طریق علم در گرو مدیریت جهادی

فرهاد طباطبایی قمشه، مدیر مرکز رشد فناوری و تجهیزات توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در ادامه گفت: با توانمندی محققان کشور و فرهنگ تولید ثروت از طریق علم به صورت مدیریت جهادی می‌توان شاهد ارتقاء نظام علمی و پیشرفت ایران اسلامی بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.