سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان ذخایر سوختی کشورهای اروپایی در آینده ای نزدیک

بسیاری از کشورهای اروپایی همچون انگلیس، فرانسه، و ایتالیا در آینده‌ای نزدیک برای فراهم کردن سوخت وابسته به کشورهای همسایه خود خواهند بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به  نقل از شبکه راشاتودی؛  نتایج تحقیقات اخیر در  مرکز توسعه پایدار جهانی نشان داده‌اند که انگلیس، فرانسه، و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی دارای ذخایر بسیار محدودی از سوخت‌های فسیلی هستند و در آینده نزدیک، نیاز‌های سوختی مردم این کشورها صرفا از طریق واردات فراهم خواهند شد.

بنابر این تحقیق، انگلیس فقط به اندازه 5.2 سال نفت، 4.5 سال ذغال‌سنگ، و 3 سال گاز دارد و پس از این مدت، تمامی ذخایر سوختی این کشور به‌طور کامل به‌پایان می‌رسند.

در این تحقیق، میزان ذخایر سوختی کشورهایی چون فرانسه و ایتالیا نیز وخیم اعلام شده است. گفته می‌شود فرانسه فقط به اندازه چند ماه ذخایر سوختی در اختیار دارد و ایتالیا نیز به اندازه یک سال نفت، و کمتر از یک سال، گاز و ذغال‌سنگ دارد.

این در حالی است که روسیه، علی‌رغم وسعت زیاد،‌ به اندازه بیش از 50 سال نفت، 100 سال گاز و بیش از 500 سال ذغال‌سنگ در اختیار دارد. نروژ نیز دارای ذخایر بسیار غنی نفت در اعماق دریای شمال است.


به گفته آلد جونز، رئیس این مرکز، "کشورهایی که دارای ذخایر محدود سوخت‌های فسیلی هستند، در برابر افزایش نرخ سوخت بسیار آسیب‌پذیر خواهند بود. اتحادیه اروپا روز به روز به کشورهایی چون روسیه و نروژ وابستگی بیش‌تری پیدا می‌کند و این روند ادامه خواهد داشت مگر اینکه تصمیم و اقدام تازه‌ای صورت گیرد."


انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، انگلیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.