سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديركل صنايع فلزي، برق والكترونيك خبرداد:

صادرات بيش از 1ميليارد دلار كالاهاي صنايع فلزي، برق والكترونيك در سال گذشته

مديركل صنايع فلزي، برق والكترونيك وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ارزش كالاهاي صادراتي اين بخش از صنعت كشور در سال گذشته بالغ بر 1.25 ميليارد دلار برآورد شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عباس هاشمي با اشاره به اينكه گروه مصنوعات فلزي، لوازم خانگي، برق، الكترونيك و تجهيزات پزشكي، 5 گروه كالايي هستند كه در زير مجموعه اين دفتر مشغول به فعاليتند افزود: در حال حاضر بيش از 11 هزارو 680 واحد توليدي فعال با اشتغالزايي مستقيم بالغ بر460 هزار نفر در اين حوزه ها به فعاليت مي پردازند.

وي در ادامه به ميزان توليد برخي كالاهاي منتخب اين دفتر اشاره كرد و گفت: طي سال 92 توليد تلويزيونهاي LED-LCD بالغ بر1595.2هزار دستگاه ، مانيتور465.682هزار دستگاه ، يخچال و فريزر994.7 هزار دستگاه، ماشين لباسشويي759.7 هزار دستگاه ،كولر آبي 905 هزار دستگاه و الكتروموتور 7286.5 هزار دستگاه بوده است .

به گفته هاشمي همچنين ميزان صادرات كالاهاي منتخب در سال گذشته نيز در زمينه تلويزيون LED-LCDبالغ بر 177 هزار دلار، مانيتور 218هزار دلار ، يخچال و فريزر 3,507 هزار دلار، ماشين لباسشويي، 2,986هزار دلار ، كولر آبي،101,196 هزار دلار و الكتروموتور نيز بالغ بر 2,251  هزار دلار بوده است.

مديركل صنايع فلزي، برق والكترونيك در ادامه با اشاره به ميزان واردات و صادرات  اين دفتر در مقايسه با كل كشور تصريح كرد: ارزش كالاهاي صادراتي مرتبط با دفتر صنايع فلزي، برق و الكترونيك نيز در سال گذشته بالغ بر 1.25 ميليارد دلار برآورد شده است.

وي اضافه كرد: همچنين ارزش كالاهاي وارداتي مرتبط با اين دفتر در سال 92 نيز بالغ بر 8.34 ميليارد دلار بوده است.

هاشمي در ادامه به برخي راهكارها با هدف ارتقاء توليد و رفع معضلات صنايع مختلف دراين دفتر اشاره كرد و گفت: تقويت توان توليدي كشور و توسعه همكاري هاي بين بخشي براي بهره گيري از ظرفيتهاي موجود و مديريت واردات، نوسازي و بازسازي واحدهاي صنعتي، معدني و صنفي،ارتقاي كميت و كيفيت توليدات و رقابت پذيري بنگاه هاايجاد و توسعه كلينيك هاي تجاري و ارتقاي مهارت و دانش سرمايه هاي انساني با تأكيد بر توانمندسازي مديران و بنگاه ها از مهمترين آنها هستند.
 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.