سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"رژیم لاغری" که موجب تحلیل عضلات می‌شود

روش‌های نادرست لاغری در جامعه بسیار رایج شده که بدون مشورت با پزشک است که این کاهش وزن موقتی و برگشت پذیر است.

محمد تقی انوشه متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: روش‌های نادرست لاغری در جامعه بسیار رایج شده که روش‌های مفیدی نبوده و این کاهش وزن موقتی، برگشت پذیراست. 

وی افزود: روش‌های مختلف نادرستی مانند نخوردن، رژیم‌های تک خوری، آب درمانی که در این روش کالری دریافتی بسیار کم می‌شود و حتی به صفر می‌رسد و همچنین رژیم‌های پر پروتئین – کم کربوهیدارت که در این رژیم با محدود کردن شدید کربوهیدرات‌ها بدن وضعیت دیگری پیدا می‌کند و شرایطی ایجاد می‌شود که بدن از چربی برای تامین انرژی استفاده می‌کند. 
نتیجه‌ِی این رژیم تحلیل بافت‌های پروتئینی بدن برای تامین گلوکز است و به این طریق کاهش وزن ایجاده می‌شود که آثار مخربی بر سلامت دارد. 

این متخصص اظهارداشت: در روش‌های نادرست لاغری عضلات تحلیل می‌روند و ریزش مو، افسردگی، آسیب‌های قلبی و خراب شدن پوست را در پی دارد. 

وی تصریح کرد: در بعضی از روش‌ها از داروهای لاغری هم برای کاهش وزن استفاده می‌شود که این کاهش وزن موقتی است و با تمام شدن دارو وزن دوباره به حالت قبل برمی‌گردد. 

انوشه در پایان گفت: یک رژیم غذایی متعادل که شامل همه گروه‌های غذایی باشد یک رژیم درست و مفید است که معمولاً طولانی مدت است. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.