سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلمان و فرانسه سخنان رييس فيفا را بی اساس خواندند

وزارت امور خارجه آلمان و فرانسه روز جمعه اظهارات سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" را در مورد فشارهای آلمان و فرانسه برای اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر رد کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آلمان نیز روز جمعه اظهارات سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" را در مورد فشارهای برلین برای اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر رد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان به اظهارات سخنگوی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان اشاره کرد و گفت هرگز از عضو آلمانی کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال درخواستی برای تعیین قطر به عنوان میزبان نشده است.

 رئیس فیفا اعلام کرد اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر یک "اشتباه"بود. وی پنجشنبه شب در پاسخ به خبرنگار رادیو تلویزیون آر ت اس سوییس که از او پرسید آیا دادن میزبانی جام جهانی به قطر با توجه به اینکه در تابستان دمای هوا در این کشور به 40 تا 50 درجه سانتی‌گراد می رسد ،اشتباه نبود؟ گفت: بله البته. می دانید که انسان چقدر در زندگی مرتکب اشتباه می شود. بلاتر این انتخاب را نتیجه فشارهای سیاسی به ویژه از سوی پاریس و برلین در زمان انتخاب میزبان در دسامبر 2010 دانسته بود.

از زمان انتخاب قطر به عنوان میزبان جام جهانی 2022 این کشور با اتهام فساد و نیز اتهامات سازمان های دفاع از حقوق بشر در خصوص شرایط کارگران خارجی در کارگاه های ساخت و ساز جام جهانی مواجه است.

وزارت امور خارجه فرانسه نیز روز جمعه اظهارات سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال "فیفا" را در مورد فشارهای فرانسه برای اعطای میزبانی جام جهانی 2022 به قطر بی اساس خواند.

رومن نادال سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت: اظهارات ریاست فیفا در مورد فشار احتمالی فرانسه در زمان اعطای میزبانی جام جهانی 2022 بی اساس است. انتخاب میزبان جام جهانی از وظایف فیفا است و از طریق رای گیری در کمیته اجرایی فدراسیون بین المللی فوتبال انجام می شود.


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.