رئیس فیفا انتخاب قطر را به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی 2022 اشتباهی بزرگ خواند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سپ بلاتر،رئیس فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا)، انتخاب قطر را به عنوان میزبان جام جهانی 2022 اشتباهی بزرگ خواند.

به گفته بلاتر، "بله، درحقیقت این یک اشتباه بود، طبیعتا هرکس در زندگی اش اشتباهاتی مرتکب می شود. گروه فنی که از سوی فیفا برای بررسی شرایط قطر به این کشور اعزام شده بود اعلام کرد که  برگزاری مسابقات جام جهانی در تابستان در این کشور بسیار دشوار خواهد بود، چرا که تابستان های قطر بسیار گرم هستند. با این وجود، کمیته اجرایی تصمیم گرفت مسابقات در این کشور برگزار شوند."

بنابر اعلام مقامات بلندپایه فیفا، برگزاری مسابقات جام جهانی میان ماههای ژوئن و جولای در قطر ممکن نیست، زیرا دمای هوا در این بازه زمانی تا 50 درجه سلسیوس هم میرسد. راه حل، جابجایی زمان برگزاری این مسابقات و تغییر آن به فاصله میان ماه های نوامبر و ژانویه است.

انتخاب قطر به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی 2022 انتقادات زیادی را برانگیخته است، زیرا گرمای بیش از حد هوا در این منطقه سلامتی بازیکنان و تماشاگران را تهدید خواهد کرد.

کمیته عالی مسابقات جام جهانی 2022 در قطر اعلام کرده است که از برگزاری این مسابقات در زمستان استقبال خواهد کرد. این در حالی است که تمام 19 دوره جام جهانی که تاکنون برگزار شده اند، در فصلی جز تابستان نبوده اند.







انتهای پیام/
برچسب ها: فیفا ، جام ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار