سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال نامزدی رئيس بانک مرکزی لبنان برای رياست جمهوری

کارشناس سیاسی گفت نامزدی "ریاض سلامه" رئیس بانک مرکزی لبنان برای ریاست جمهوری این کشور ممکن است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه عکاظ، کارشناس سیاسی گفت نامزدی "ریاض سلامه" رئیس بانک مرکزی لبنان برای ریاست جمهوری این کشور ممکن است.

پایگاه اینترنتی روزنامه عکاظ در گزارشی به قلم زیاد عیتانی نوشت منابع سیاسی آگاه در بیروت هر نوع توافق بین جریان المستقبل و جریان میشل عون درباره انتخاب عون به عنوان رئیس جمهور توافقی را رد کردند.

این منابع تاکید کردند این امر غیر قابل بحث است و ممکن است درباره شخص نزدیک به طرفین توافق شود. این منابع افزودند سمیر جعجع نامزد گروه چهارده مارس و میشل عون نامزد گروه هشت مارس است و هر نوع توافقی باید درباره شخص سوم بیطرف اتفاق بیفتد. این منابع افزودند نام چند نفر از جمله ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لنبان ، جان قهوه جی فرمانده ارتش و دیگر افراد مطرح است.

از سوی دیگر وسیم منصوری کارشناس مسائل قانون اساسی در گفتگو با عکاظ با اشاره به موضوع انتخاب رئیس جمهور در قانون اساسی لبنان گفت احتمال نامزدی ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان یا جان قهوجی فرمانده ارتش پس از بیست و پنجم ماه می بدون تعدیل قانون اساسی ممکن است.

از سوی دیگر انطوان زهرا نماینده مجلس و عضو فراکسیون القوات اللبنانیه گفت گروه هشت مارس روند انتخاب رئیس جمهور جدید را به تعطیلی می کشاند زیرا این گروه سعی می کند مسولیت به تعطیلی کشاندن این روند را متوجه گروهی سازد که در نشستهای پارلمانی شرکت می کند. وی پیش بینی کرد حادثه ای که در دو نشست قبلی اتفاق افتادو گروه هشت مارس غائب بود ، باز هم تکرار شود. 

از سوی دیگر علی خریس عضو فراکسیون نبیه بری گفت نشست روز پنج شنبه برای انتخاب رئیس جمهور شبیه به نشست هفته قبل خواهد بود و حد نصاب نخواهد داشت. وی افزود گروه هشت مارس باور کامل دارد که انتخاب رئیس جمهور یک امر مهم است و باید در زمانهای تعیین شده انجام شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.