سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوباما تحريم‌هايی را برضد 5 تن از عاملان خشونت‌های آفريقای مرکزی وضع کرد

رئیس جمهور آمریکا تحریم‌هایی را برضد پنج تن از مسئولان خشونت‌‌ها و موارد نقض حقوق بشر در جمهوری آفریقای مرکزی وضع کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما"، رئیس جمهور آمریکا تحریم‌هایی را برضد پنج تن از مسئولان خشونت‌‌ها و موارد نقض حقوق بشر در جمهوری آفریقای مرکزی، از جمله رئیس جمهور سابق این کشور، وضع کرد.

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد  "فرانسوا بوزیزه" ، رئیس جمهور سابق آفریقای مرکزی که در مارس سال 2013 به دست شورشیان سابق سلکا سرنگون شد  و متهم به هماهنگی این خشونت‌ها است و  " لِوی یاکِته"، فرمانده شبه نظامیان مسیحی "آنتی بالاکا" که از نزدیکان رئیس جمهور سابق محسوب می‌شود  در فهرست سیاه آمریکا قرار گرفته‌اند.

 دو تن از مسئولان سلکا شامل "میشل جوتودیا"، رئیس جمهور  موقت سابق
و "نورالدین آدم" ، وزیر امنیت سابق  و همچنین  "عبدالله مسکین" ، رهبر شورشیان جبهه دموکراتیک مردم آفریقای مرکزی  هم در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار دارند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای تصریح کرد تکرار حملات شبه نظامیان مسلمان (سلکا) و مسیحیان (آنتی بالاکا) آفریقای مرکزی را در بحرانی ویرانگر فرو برده است.

 این تصمیم اوباما چند ساعت پس از مرگ یک جوان  عکاس فرانسوی اتخاذ  شد که به نظر می‌رسد در یک کمین در غرب افریقای مرکزی کشته شده است.

فرانسوا بوزیزه، لِوی یاکِته و نورالدین آدم روز جمعه هم از سوی کمیته مجازات‌های شورای امنیت سازمان ملل هدف تحریم قرار گرفتند.  


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.