کمیته‌ای در شورای امنیت سازمان ملل ، رئیس جمهوری سابق آفریقای مرکزی و دوتن دیگر که مرتبط با درگیری‌های این کشور هستند را تحریم نمود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته‌ای در شورای امنیت تحریم‌هایی را برضد  "فرانسوا بوزیز" رئیس جمهوری سابق آفریقای مرکزی پس از اعتراضات روسیه و چین مبنی بر انجام این تحریم‌ها ، اعمال کردند.

این برای اولین بار است که از زمان تحریم‌های سازمان ملل بر ضد جمهوری آفریقای مرکزی ، نام افرادی که مرتبط با بحران این کشور هستند در لیست سیاه وارد می‌گردد.

درکنار فرانسوا بوزیز رئیس جمهور سابق آفریقای مرکزی که توسط کودتا شبه نظامیان اسلامگرای "سلکا" در ماه مارس 2013 برکنار شد ، این کمیته نام دوتن دیگر که مرتبط بحران این کشور هستند به نام‌های "نور الدین أدم" رهبر منطقه‌ای گروه سلکا و "لیوی یاکیتی" رهبر شبه نظامیان مسیحی را نیز در لیست سیاه تحریم‌ها قرار داد.

"ریموندا موروموکیتی" نماینده لیتوانی در سازمان ملل در توئیتر خود نوشت : شورای امنیت سازمان ملل تحریمهایی را برضد فرانسوا بوزیز و نورالدین أدم  و لیوی یاکیتی اعمال نمود. شایان ذکر است که لیتوانی ریاست کمیته تحریمها برضد جمهوری آفریقای مرکزی در شورای امنیت را برعهده دارد.

در بیانیه این کمیته آمده است : تحریمهایی در رابطه با سفر و همچنین بلوکه کردن دارایی‌های این سه تن بخاطر شرکت و پشتیبانی از کارهایی که صلح و ثبات و امنیت جمهوری آفریقای مرکزی را خدشه دار می‌کرد اعمال شده است.

همچنین سازمان ملل هشدار داده است که درگیری‌ها در آفریقای مرکزی میان مسلمانام ومسیحیان به کشتارهای دسته جمعی مبدل گردد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار