سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضرت آیت الله صافي گلپايگاني:

مردان و زنان ما بايد در تعظيم شعائر ديني بهترين باشند

همان گونه كه در احاديث شريفه بيان شده است، حضرت علي عليه السلام معجزه اي است كه خداوند به رسول گرامي اش حضرت خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله عطا فرمود؛ معجزه اي كه از همه معجزات انبياي گذشته، بزرگتر و حيرت انگيزتر است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری حوزه؛ متن پیام  این مرجع تقلید به جشن بزرگ ولادت با سعادت حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام در مدرسه علميّه حضرت وليّ عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف كهنوج بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحيم

قال الله الحكيم: إنَّما وَلِيُّكُمُ اللهُ وَ رَسُولُه وَ الّذين آمَنُوا الَّذينَ يُقيمُونَ الصَّلوةَ وَ يُؤتُونَ الزَّكوةَ وَ هُم رَاكِعُونَ

ميلاد مسعود حضرت مولي الموحدين امام المسلمين و يعسوب الدين اميرالمؤمنين عليه افضل صلواة المصلين را به محضر مقدس قطب عالم امكان حضرت بقية الله الاعظم ارواح العالمين له الفداء و به همه شيعيان با اخلاص آن حضرت و شما عزيزان شركت كننده در اين جشن باشكوه و نوراني، تبريك و تهنيت عرض مي كنم.

از حقير خواسته اند كه درباره فضايل و مناقب بي شمار آن حضرت عرضي داشته باشم ولي مگر مي شود با اين زبان الكن و با اين بضاعت كم، عرض ادبي نمود؟.

حقيقت اين است كه با جمله ها و كلماتي كه حروف آنها بيست و نه حرف بيشتر نيست نمي توان بزرگ بنده خاص و مخلص خدا را كه در آيات بسياري از قرآن، خداوند متعال او را وصف و مدح  فرموده است توصيف و ستايش كرد.

آن وجود مقدّسي كه حضرت ختمي مرتبت صلي الله عليه و آله و سلم درباره ايشان مي فرمايد:

لَوْ أَنَّ الْبَحْرَ مِدَادٌ وَ الْغِيَاضَ أَقْلَامٌ وَ الْإِنْسَ‏ كُتَّابٌ‏ وَ الْجِنَّ حُسَّابٌ مَا أَحْصَوْا فَضَائِلَكَ يَا أَبَا الْحَسَنِ

آري! اگر جن  و انس حسابگر و نويسنده شوند نمي توانند فضائل آن حضرت را بنويسند.

آنچه از آن امام بزرگ، رهبر موحدان و پيشواي مجاهدان، مدح و ستايش شده هر چه رسا و شيوا هم باشد، تنها به گوشه اي كوچك از عظمت هاي آن حضرت اشاره شده است. چهارده قرن است كه عالمان و حكيمان از او گفته اند و هنوز هم نتوانسته اند همه آنها را بازگو كنند.

هزاران كتاب در اطراف شخصيت آن امام عزيز نوشته شده و هزاران شعر درباره آن امام مهربان سروده شده و هزاران سخنران و ناطق  قوي درباره آن حضرت سخنراني نموده اند، اما:

اين شرح بي نهايت كز وصف يار گفتند * حرفي است از هزاران كاندر عبارت آمد

آري! همان گونه كه در احاديث شريفه بيان شده است، حضرت علي عليه السلام معجزه اي است كه خداوند به رسول گرامي اش حضرت خاتم الانبياء صلي الله عليه و آله عطا فرمود؛ معجزه اي كه از همه معجزات انبياي گذشته، بزرگتر و حيرت انگيزتر است.

به ناچار بايد زمين ادب را ببوسيم و خداوند متعال را به نعمت بزرگ ولايت آن حضرت و فرزندان بزرگوارش تا وجود مقدس حضرت ولي عصر عليه السلام حمد وسپاس بگوييم.

اينجانب فقط چند نكته خدمت عزيزان در اين مجلس با عظمت كه به نور ولايت حضرت علي عليه السلام منوّر گشته است عرض مي كنم:

نكته اول اينكه ما بايد بر شيعه بودن خود افتخار كنيم و خدا را شاكر باشيم كه بعد از پيامبر رحمت صلي الله عليه و آله، درب خانه باب علم پيامبر رفته و از ايشان پيروي نموده و راه نجات را در اين خط مستقيم يافتيم كه پيامبر فرمود:

أنا مَدِينَةُ العِلمِ وَ عَلِيّ بَابُها

منم شهر علم و دانش و علي هم باب آن است.

اگر بخواهيد حقيقت دين اسلام را بيابيم بايد از اين راه وارد شويم كه غير آن، هلاكت، ضلالت و گمراهي است.

نكته دوم امروز كه بر شيعه بودن خود افتخار مي كنيم بايد حقيقت هم پيرو واقعي آن امام عزيز باشيم. در صداقت و راستگويي، در امانت و وفاي به عهد و پيمان، در دوري از گناه و خلاف شرع و در عبادت و بندگي، در اقامه نماز و اداي حقوق شرعيه، در خدمت به مردم بخصوص محرومين و بينوايان در دفاع از مظلوم و دشمني با ظالم و بالاخره در پاك بودن زندگي و راه و روش آن، پيرو آن امام بزرگ باشيم.

مردان و زنان ما بايد از بهترين مردان و زنان در تعظيم شعائر ديني و اقامه امر به معروف و نهي از منكر باشند. زنان ما در حفظ حجاب و عفّت و پارسائي، الگو و اسوه براي زنان دنيا باشند.

و آخرين نكته اين است كه زمامداران و فرمانداران و مسئولان حكومتي همه و همه اگر مي خواهند با مردم بوده و مردم آنها را دوست داشته باشند، بايد روش حكومتي آن امام عادل و پيشواي دادگستر را دنبال نمايند، حقوق حقه مسلمانان را رعايت نموده و در مصرف بيت المال كمال دقّت و احتياط را بنمايند و خود را خادم مردم بدانند و بر اين خدمت بر ملّت منّت نگذارند و فقط رضايت امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف را براي خود جلب نمايند.

درود بر شما مردم شريف و غيور كهنوج؛ و سلام و تحيّت بر سربازان حوزه حضرت ولي عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف و السلام عليكم و رحمة الله.

لطف الله صافي

12 رجب المرجب 1435



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
خداوند حافظ و نگهدارشان باشد من خیلی برایشان ارزش قائلم التماس دعا دارم
ناشناس
۱۰:۰۳ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام ضمن تبریک روز پدر باید گفت حضرت آِیت الله صافی گلپایگانی از بزرگترین مراجع حال شیعه هستند