رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین فرهنگی کشور باید دغدغه مراجع عظام در حوزه فرهنگی را جدی بگیرند.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی در دیدار با آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به تورم و رکود در تولید مطالبی را درباره رفع رکود اقتصادی و پیشرفت تولید ارائه کرد.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گزارشی از روند مذاکرات هسته‌ای ارائه داد و گفت: البته چالش‌هایی در این راستا وجود دارد که باید تلاش کرد تا به راه حل درستی دست یابیم.
 
لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اهمیت بخش بهداشت و درمان گفت: مجلس و دولت بودجه مناسبی برای این بخش تعیین کرده و گام‌های موثری نیز در این راستا برداشته شده که امید است به نتیجه برسیم.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره مسائل منطقه‌ای مانند تحولات سوریه و عراق شرایط را تبیین کرد.
 
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید نیز در مورد اهمیت مسائل اسلامی در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی،‌ فرهنگی و گسترش فرهنگ اسلامی و اقدامات مجلس و دولت در این راستا مسائلی را مطرح کرد و همچنین رهنمودهایی برای رفع مشکلات اقتصادی مردم و بهبود شرایط پولی ارائه کرد.
 
پس از این دیدار لاریجانی به مدرسه علمیه امام سجاد (ع) رفت و با آیت‌الله مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید ملاقات کرد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: گرچه مذاکرات سخت و دارای چالش‌هایی است اما تیم مذاکره کننده ایرانی در جهت رسیدن به یک راه حل مناسب تلاش می‌کنند.
 
وی درباره تورم و رکود اقتصادی نیز گفت: دولت و مجلس در جهت رفع این مشکلات تلاش می‌کنند.
 
لاریجانی درباره مسائل فرهنگی نیز تصریح کرد: مسئولین فرهنگی کشور باید دغدغه مراجع عظام در حوزه فرهنگی را جدی بگیرند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین درباره آخرین وضعیت پروژه قطار سریع‌السیر تهران قم اصفهان و قطار سریع‌السیر قم مشهد گفت: اقدامات لازم در این راستا انجام شده که امیدواریم عملیات اجرایی این پروژه‌ها هرچه سریع‌تر آغاز شود.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی نیز با بیان این‌که مسائل اقتصادی و فرهنگی بسیار مهم است، گفت: ما همه وظیفه خود می‌دانیم از دولت حمایت کنیم و مسئولان نیز باید برای حل مسائل اقتصادی و فرهنگی جدیت لازم را داشته باشند.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی تاکید کرد: خروج از رکود در تولید به منظور کاهش فشارهای اقتصادی بر مردم بسیار پر اهمیت است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار