سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیلی در تذکر شفاهی:

برخی کشاورزان استان زنجان از برداشت محصولات خود منصرف شده‌اند

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه کشاورزان امروز در حال برداشت محصولات خود هستند اما با عدم فروش این محصولات مواجه می‌باشند گفت: با توجه به عدم تطابق هزینه‌ها و نرخ فروش محصولات برخی کشاورزان استان زنجان از برداشت محصولات خود منصرف شده‌اند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمد اسماعیلی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز خطاب به رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی گفت: به علت عدم توجه به تولید داخلی اعم از کشاورزی و صنعتی متاسفانه کشاورزان زحمت‌کش شهرستان طارم که امروز در حال برداشت محصولات خود هستند با عدم فروش این محصولات مواجه است.

وی ادامه داد: برای نمونه کشاورزان منطقه در حال برداشت محصول سیر هستند که برای خود کشاورزان بیش از 400 تومان هزینه برداشته است در صورتی که این محصول کیلویی 300 تومان از آنها خریداری می‌شود، ضمن اینکه در بعضی جاها کار به جایی رسیده که کشاورزان از برداشت محصولات خود منصرف شده‌اند.

نماینده مردم طارم با بیان اینکه این روند در سایر محصولات کشاورزی نیز در حال تکرار می‌باشد تاکید کرد: لازم است دولت و مسئولین وزارت جهاد کشاوزی با تقویت تعاونی‌های روستایی و خرید به موقع محصولات و با نرخ مناسب مانع از ورشکستگی کشاورزان شود.

اسماعیلی ادامه داد: تذکر بعدی بنده به وزیر صنعت، معدن و تجارت در رابطه با افزایش قیمت‌هاست که متاسفانه نظارت درست و دقیق در بازار وجود ندارد و قیمت‌ها به صورت بی‌رویه افزایش پیدا کرده است و فشار زیادی به مصرف‌کنندگان وارد می‌کند که لازم است مسئولین در این زمینه اقدام جدی برای کنترل قیمت‌ها داشته باشند و اجازه ندهند افراد سودجو و فرصت‌طلب در شرایط حساس کنونی نارضایتی را درجامعه ایجاد نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه خطاب به وزیر نفت و جهاد کشاورزی در رابطه با عدم واگذاری به موقع گازوئیل به کشاورزان و ماشین‌آلات کشاورزی به منظور کشت بهاره گفت: متاسفانه به علت کوتاهی مسئولین در سال اقتصاد که حمایت از تولیدکنندگان باید در اولویت کاری مسئولین قرار گیرد کشاورزان مجبور شدند گازوئیل مورد نیاز خود را با قیمت آزاد تهیه نمایند که همین امر افزایش هزینه‌ها را در بر داشته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.