نماینده مردم فسا در جلسه علنی امروز مجلس با تاکید بر توجه وزارت آموزش و پرورش بر تحقق سند تحول بنیادین گفت: با توجه به چالش‌های پیش‌روی نظام آموزش و وجود اسناد بالادستی ارزشمند و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ویژه در هفته گذشته در جمع فرهنگیان مبنی بر تحول سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه تحقق این امور تلاش کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدحسن دوگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز دوشنبه( 22 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به چالش‌های پیش‌روی نظام آموزش و وجود اسناد بالادستی ارزشمند و تاکیدات رهبر معظم انقلاب به ویژه در هفته گذشته در جمع فرهنگیان مبنی بر تحول سند تحول بنیادین، وزارت آموزش و پرورش باید در زمینه تحقق این امور تلاش کند.

وی افزود: براساس بند (ب) جزء 2 فصل 7 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مسئول نهادینه‌سازی و اجرای سند ملی آموزش و پرورش شامل بنیان‌های نظری، سند تحول راهبردی و تدوین این سند است و این وزارتخانه باید حداکثر ظرف مدت یک سال پس از تصویب این سند، برنامه‌های خود را به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش برساند که علی‌رغم گذشت دو سال از تصویب و ابلاغ این سند هنوز از طرف این وزارتخانه اقدام جدی در این رابطه اتخاذ نشده است.

نماینده مردم فسا تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و با توجه به اهمیت سند بنیادین آموزش و پرورش، وزارتخانه باید هر چه سریع‌تر برای تدوین نقشه راه اقدام و تلاش کند.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس در تذکری به وزیر راه درباره تعلل در اجرای بزرگراه شیراز- فسا- داراب- فارس، خاطر نشان کرد: متاسفانه قطعاتی از این بزرگراه علی‌رغم اختصاص اعتبارات در سال 90 ، 91 و 92 تکمیل نشده است که این موضوع موجب خسارت مالی و جانی برای مردم شده است. از طرف دیگر پیمانکار اجرای این قطعات شرکت سد عمران پارس‌گستر وابسته به وزارت دفاع است که این شرکت علی‌رغم اختصاص اعتبارات متاسفانه در اجرای این پروژه تعلل زیادی داشته‌اند که این موضوع در شأن وزارت دفاع نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار