سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسابقات تکواندو بین‌المللی تونس؛

5 مدال تکواندوکاران پاس قوامین، ره‌آورد تونس

تکواندوکاران تیم پاس قوامین در روز نخست مسابقات بین‌المللی تونس به سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تورنمنت بين المللي تكواندوي تونس دركلاس G1 از روز گذشته با حضور 300 تکواندوکار از 50 کشور جهان آغاز شده است و امروز به پایان خواهد رسید.

پاس قوامين به عنوان نماينده ايران در اين مسابقات حضور دارد و تکواندوکارانی از اسپانیا، آلمان، فرانسه، یونان، روسیه، ترکیه، مصر، مالی، سومالی، لیبی، گابن، عراق، ساحل عاج، آفریقای جنوبی، غنا، مراکش، نیجریه، الجزایر، نیجر نیز در آن شرکت کرده اند.

در روز نخست این رقابت ها و در وزن 58- كيلوگرم فرزان عاشورزاده ابتدا حریفانی از الجزاير و تونس را مغلوب کرد سپس در مصاف با هم تیمی اش ابوالفضل يعقوبي در راند طلايي به برتری رسید. این مسابقه در وقت قانونی با تساوی 2 به 2 به پایان رسیده بود.

عاشورزاده در ادامه تكواندوكاری از مصر را برد و در فينال نماينده بل‍ژيك را 17 بر 7 مغلوب كرد و به مدال طلا دست يافت.

ابوالفضل يعقوبي پيش از مبارزه با عاشورزاده، در دور اول استراحت داشت و نماينده روسيه را 13 بر 3 شكست داده بود. هادي شاهوردي ديگر نماينده وزن دوم ایران، ابتدا حرفی از تونس را مغلوب کرد اما با شكست برابر تكواندوكار موزامبيك از دور رقابت ها كنار رفت.

در وزن 68- كيلوگرم، كه 30 تكواندوكار حضور داشتند، فرزاد ذوالقدری ابتدا حریفی از ليبي را برد،و در ادامه تكواندوكاری از اسپانيا را 17 بر 3 را شكست داد. وي در ادامه مقابل عليرضا علوي ديگر نماينده ايران به پيروزي رسيد اما در راند طلايي نتيجه را به تکواندوکاری از نيجريه واگذار كرد و به مدال برنز رسيد.

علوي نیز در دور اول استراحت داشت و سپس تکواندوکار تونسی را شکست داد اما با باخت برابر ذوالقدری از دور رقابت ها كنار رفت.

اميد عميدي در وزن 80- كيلوگرم دور اول استراحت داشت، سپس حریفانی از روسيه، نيجريه روسيه را برد و در فينال با پیروزی مقابل نماینده کامرون به مدال طلا دست يافت.

در سنگين وزن قوامين، 2 نماينده را بر روي شياپ چانگ فرستاد. مرتضي شيري، تكواندوكار اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا ابتدا حریفی از گابن را برد، سپس برابر تكواندوكاراران نيجريه و تونس به برتري رسيد و در فينال در مصاف با جلال خدامي ديگر تكواندوكار ايران پس از تساوی یک به یک در راند طلایی بپیروز شود و طلا بگیرد.

خدامي براي رسيدن به فينال وزن 87+ كيلوگرم ابتدا استراحت کرد، سپس ورزشکاران غنا و ليبي را شكست داد.

اما امروز حسين بيات در وزن اول، رضا نادريان و لقمان عبداللهي در وزن سوم، سيد محمد رفيعي در وزن پنجم و احمد محمدي و كاظم قشقايي در وزن هفتم به ديدار رقیبانشان می روند.

برچسب ها: تکواندو ، مدال ، تونس ، پاس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.