سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت؛

رونمایی از کتاب مبانی و اصول ایمنی برق، جوشکاری و برشکاری در "صنعت حفاری"

کتاب مبانی و اصول ایمنی برق، جوشکاری و برشکاری در صنعت حفاری در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در حاشیه نمایشگاه نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی از کتاب مبانی و اصول ایمنی برق، جوشکاری و برشکاری در صنعت حفاری که  از ١٢ فصل تشکیل شده رونمایی به عمل آمد.

 در این فصول درباره اصول مقدماتی و پایه الکتریسته، عوامل و شرایطی که منجر به برق گرفتگی می شود، تاثیرات فیزیولوژیکی جریان برق، حفاظت در برابر برق گرفتگی، ایمنی در موتور برقها و دستورعملهای ایمنی برای جلوگیری از خطرات برق مطالبی بیان شده است.
 
از دیگر موارد مطرح شده در این کتاب می توان به مقررات ایمنی تاسیسات و کارگاه های برق، تجزیه و تحلیل حوادث ناشی از برق، ایمنی و جوشکاری و برشکاری با قوس الکتریکی، جوشکاری با گاز، مقررات ایمنی در مورد جوشکاری و برشکاری و همچنین بررسی و تجزیه و تحلیل حوادث، اشاره کرد.
 
محمد آرمند، مولف این کتاب با اشاره به این که صنعت حفاری  یکی از پیچیده ترین و سخت ترین صنعت جهان امروز است، گفت: بدیهی است چنین صنعت عظیمی به نیروی انسانی قابل توجهی که در سطوح مختلف از تخصص و تجریه لازم برخوردار باشند، نیازمند است.
 
وی افزود: تجربه نشان داده است که الزام و اجبار افراد به رعایت دستورالعمل های قوانین ایمنی به تنهایی منجر به جلوگیری از بروز حوادث نمی شود بلکه باور و تعهد کارکنان به این مقررات تضمین کننده اثربخش و موفقیت اقدام های انجام شده در راستای ایمن سازی فعالیت ها خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، گاز ، حفاری ، کتاب ، جوشکاری ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.