سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

"کنترل بیش از حد زاد و ولد" جمعیت را به سوی پیری پیش می‌برد

با توجه به سیاست‌های کنترل زاد و ولد که در سال‌های قبل برای کنترل جمعیت صورت گرفت در شرایط کنونی کشور به سرعت رو به سالمندی پیش می‌رود.

مره صدق عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از شاخص‌های توسعه هر کشوی رشد جمعیت آن است متأسفانه با توجه به سیاست‌های کنترل جمعیت در سال‌های قبل در شرایط کنونی به شدت زاد و ولد کاهش یافته است و جمعیت کشور با رشدی بسیار کم در زاد و ولد رو به سالمندی می‌رود که این مشکل مسائل امنیتی،‌ اقتصادی، فرهنگی و توان کاری کشور را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی گفت:‌ برای توسعه نیروی انسانی و افزایش توان اقتصادی، هر کشوری بر نیروی جوان خود تکیه می‌زند اما در این دو دهه گذشته به شدت زاد و ولد کنترل شده است و یک فرهنگ غلط در جامعه در خصوص داشتن بیش از دو فرزند ایجاد شده است که باید با برنامه‌ریزی‌های جدی و کارشناسی زمینه فرهنگی و آموزشی در خصوص رفع آن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در این خصوص نیاز است حوزه سلامت به تربیت نیروی مامای کارآمد و مجرب نیز دست یابد تا بتوان فرهنگ زایمان طبیعی را جایگزین تن دادن به عمل جراحی سزارین کرد ضمن اینکه این جراحی به شدت در بروز مشکلات ثانویه نوزادان بسیار اثرگذار است.

وی افزود: زایمان طبیعی یک مکانیزم فیزیولوژیک طبیعی است و باید زمینه آموزش برای انجام آن چه در پزشکان، ماماها و بیماران فراهم شود و حتی دستمزد پزشکانی که زایمان طبیعی برای بیمار خود انجام می‌دهند نیز افزایش یابد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.