عملیاتی کردن بسته حمایتی نظام سلامت به رفع مشکلات حوزه سلامت کمک عمده‌ای می‌کند.

رسول خضری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عملیاتی کردن بسته حمایتی نظام سلامت به رفع بخش عمده‌ای از مشکلات کنونی این حوزه کمک می‌کند و بدون‌ شک اعضای این کمیسیون بهداشت و درمان و وزارت بهداشت تمام توان خود را برای نظارت بر اجرای درست این بسته حمایتی به کار خواهد گرفت. 

وی گفت: اجرای بسته حمایتی نظام سلامت گام مثبتی در جهت بهبود وضعیت درمان کشور است اما باید مد نظر داشت که کاهش هزینه‌های درمان بیمار به ۱۰ درصد، شعار نباشد و باید منابع کافی برای آن در نظر گرفت تا بی‌نتیجه نماند. 

وی تصریح کرد: ‌ در شرایط کنونی ضروری است که بخشی از منابع مالی موجود را صرف اولویت دادن به بحث پیشگیری و ترویج سطح سلامت و آموزش بهداشت شود. 

وی با بیان اینکه در اجرای نظام سلامت هزینه از جیب بیمار کاهش می‌یابد، یادآور شد: زمانی که هزینه‌های بیمار به صورت ناگهانی کاهش می‌یابد میزان استفاده غیر ضروری از تجهیزات آزمایشگاهی، مصرف بی‌رویه دارو‌ها یا انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها نیز افزایش می‌یابد که در کاهش هزینه از جیب بیمار باید مراقب چنین مشکلاتی باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.