سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکری هاشمی:

اعمال تاثیر نرخ سوخت بر کرایه‌های حمل ونقل عمومی در آینده صورت می‌گیرد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، گفت: افزایش نرخ کرایه‌ها براساس توافقات قبلی صورت پذیرفته با فرمانداری وشورای شهر بوده و کاملا قانونی است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، در اختتامیه دومین جشنواره مشکات با محوریت فرهنگ ترافیک که عصر امروز در محل ایوان شمس برگزار گردید در خصوص افزایش نرخ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی با بیان اینکه افزایش کرایه‌ها هر ساله صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: این افزایش در سال جاری نیز متناسب با تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و پس از تصویب شورای شهر و فرمانداری صورت پذیرفته است.

وی با عنوان اینکه افزایش کرایه‌ها طبق روال هر ساله باید از ابتدای سال صورت می‌پذیرفت اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را مهمترین عامل تأخیر این امر در سال جاری دانست و افزود: براساس توافقات قبلی صورت پذیرفته با فرمانداری و شورای شهر مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ها پس از 15 اردیبهشت ماه افزایش نرخ‌ها کاملا قانونی بوده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: این افزایش تنها براساس درصدی از تورم صورت گرفته در کشور بوده و طبق توافقات صورت انجام شده با فرمانداری و شورای شهر تاثیر نرخ سود بر کرایه‌های اتوبوس و مترو به زمان دیگری موکول خواهد شد که عدم دوباره افزایش قیمت‌ها نیازمند اجرای نظام‌های جبرانی از سوی دولت است.

سیدجعفر تشکری هاشمی با تاکید دوباره بر اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها بدون احتساب تاثیر افزایش نرخ سوخت و صرفا براساس تورم سالیانه اعمال شده است، اظهار داشت: این امر به منظور ممانعت از ایجاد فشار بر مردم صورت پذیرفته که در مترو به میزان 15 درصد در اتوبوسرانی 20درصد و در تاکسیرانی 25 درصد است.

وی با بیان اینکه براساس مذاکرات صورت پذیرفته با استانداری و شورای شهر در 4و5 اردیبهشت ماه سال جاری مبنی بر افزایش نرخ کرایه‌ها از 15 اردیبهشت ماه این افزایش‌ها در ناوگان حمل ونقل عمومی کاملا طبیعی بوده و اگر مسئولین به دنبال عدم افزایش نرخ‌ها هستند، گفت: این ایده خوبی است اما باید در نظر داشت که نمی‌توان این ایده را از دید مردم پیاده نمود وتحقق آن مستلزم اجرای نظام‌های جبرانی در بخش‌های مختلف از سوی دولت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه حمل ونقل شهری سال‌هاست که از این موضوع رنج می‌برد به عدم اجرای مصوبات دولت در این حوزه اشاره نمود و اظهار داشت: شهرداری در طی 4سال گذشته هیچ اتوبوسی از دولت دریافت ننموده و تاثیر هدفمندی یارانه‌ها در خصوص آن اجرا نشده است اما باید در نظر داشت که هنوز هم دیر نشده و اولین گام جبران است.

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به اعمال افزایش هر ساله نرخ آب و برق افزود: اینها بخشی از نظامات شهری است و حمل و نقل عمومی نیز از آن مستثنی نبوده ضمن اینکه افزایش صورت گرفته تنها بر مبنای بخشی از تورم بوده و بر این اساس افزایش نرخ‌ها از سوی شهرداری به شورای شهر ابلاغ شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از افزایش 15درصدی نرخ کرایه‌ها در مترو می‌شود این به معنای پرداخت تنها 200تومان برای یک سفره 150کیلومتری با مترو و از طریق کارت‌های مدت‌دار است و این 15درصد در واقع معادل میزانی است که در پول خورد ما جایی ندارد.

انتهای‌پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
hva
۱۱:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
ولي دزصدهاي كه نوشتي كاملا باآنچه ميبينيم مغايرت دارد اتوبوس از150شده200تاكسي از300شده 500خودتان حساب كنيد چند درصد شده اگر ازدرصد ميدوني