سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخست وزير فرانسه:

افزايش ارزش "يورو" برابر "دلار"، رشد اقتصادي منطقه يورو را کاهش می‌دهد

بانک مرکزي آلمان اعلام کرد: اظهارات مانوئل والس نخست وزير فرانسه در انتقاد از افزايش ارزش يورو در برابر ديگر ارزهاي معتبر جهان به ويژه دلار را قبول ندارد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، بانک مرکزي آلمان با انتشار گزارشي نگراني خود از اظهارات مقامات و مسئولان سياسي فرانسه در انتقاد از افزايش ارزش يورو در برابر ديگر ارزهاي معتبر جهان به ويژه دلار اعلام کرد.

"مانوئل والس" نخست وزير فرانسه در سخناني اعلام کرد ارزش يورو در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان بيش از حد افزايش يافته است و اين امر موجب کاهش رشد اقتصادي وصادرات کشورهاي منطقه يورو خواهد بود.

 نخست وزير فرانسه در همين راستا خواستار در پيش گرفته شدن سياستي پولي در بانک مرکزي اروپا شد که به موجب آن زمينه براي رشد اقتصادي بيشتر و به تبع آن اشتغالزايي فراهم شود.

اما امروز يکي از مسئولان ارشد بانک مرکزي آلمان، نهاد مالي تنظيم کننده نظام پولي و اعتباري اين کشور، در گفتگو با روزنامه بيلد چاپ آلمان اعلام کرد ما به طور جدي از اظهارات مقامات اقتصادي و سياسي فرانسه درباره سياست هاي پولي بانک مرکزي اروپا نگران هستيم زيرا اين اظهارات يادآور طرز فکر سال‌هاي 1970 يا حتي قبل از آن است يعني قبل از آنکه "فرانک" فرانسه به وضع با ثبات و پايداري برسد.

با اين حال بانک مرکزي آلمان که وظيفه انتشار اوراق بهادار دولتي و سياست پولي اين کشور را بر عهده دارد هنوز به طور رسمي به اين اظهارات مقامات سياسي و اقتصادي فرانسه واکنش نشان نداده است.

افزايش ارزش يورو در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان به يکي از نگراني‌هاي عمده بانک مرکزي اروپا تبديل شده است و به همين علت اکنون در نشست روز پنجشنبه اين هفته خود نيز در نظر دارد به همين مسئله بپردازد.

برخي از شرکت‌هاي بزرگ اروپايي هنگام انتشار عملکرد اقتصادي سه ماهه نخست امسال خود که از قرار معلوم از وضع خوبي هم برخوردار نبوده است از افزايش ارزش يورو در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان گله و استدلال کرده اند که افزايش ارزش يورو در برابر دلار و ديگر ارزهاي معتبر جهان هزينه توليد و صادرات آنها را افزايش داده است.

  از همين رو با افت سود در فصل مالي نخست امسال مواجه شده اند. هم اکنون هر يورو در برابر يک دلار و 38 سنت و 75 واحد پايه يک سنت داد و ستد مي شود که رقم بالايي در داد و ستد اين جفت ارزي به حساب مي آيد.

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.