سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ریابکوف:

می‌توان هفته آینده در مورد جزئیات به توافق رسید/ امیدوارم آمریکا به روند مذاکرات کمک کند

سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" گفت می‌توانیم در دور بعدی مذاکرات در وین در 16 می، به برخی جزئیات توافق نامه نهایی "پنج بعلاوه یک" با ایران برسیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری "ریانووستی" گفت: جزئیات توافق‌نامه نهایی گروه 1+5 و ایران می‌تواند در دور بعدی مذاکرات در وین توافق شود و این اقدام نتیجه خوبی خواهد داشت.

ریابکوف اظهار داشت: "ما پس از این دور مذاکرات باید حداقل بعضی از جزئیات متن توافق شده و جزئیات یک متن مشترک را داشته باشیم".

ریابکوف ابراز امیدواری کرد که ایالات متحده آمریکا "بالاخره به سیر پیش رونده مذاکرات آینده کمک کند چرا که تا روز 20 ژوئیه ، مدت زمان کمی مانده است . "

به گفته ریابکوف، مسایل مربوط به بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی، از جمله چگونگی و دقت آنان، امکان انجام بازرسی از راکتور اراک و محدودیت برنامه هسته‌ای آینده ایران از سخت ترین مسائل مذاکرات مربوط به توافق است .

وی گفت که موضع مسکو در مورد حق مسلم ایران بر توسعه برنامه هسته ای بدون تغییرناپذیر است. ریابکوف گفت: "ایران مثل هر عضو پیمان‌ نامه منع گسترش سلاح‌های هسته ‌ای باید برنامه هسته ای خود را توسعه دهد".


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.