سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور خبر داد

عوارض "قم به گرمسار" 4500 تومان پیش‌بینی می‌شود/ افزایش میلیاردی هزینه ساخت آزادراه‌ها

احمدی نوری گفت: پیش‌بینی می‌شود قیمت عوارض قم به گرمسار در مسیر آزادراه حرم تا حرم به 4500 تومان برسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسن احمدی نوری در مراسم بازدید از پروژه حرم‌ تا حرم با بیان اینکه تمامی آزادراه‌های کشور به صورت مشارکتی ساخته شده است گفت: طی فراخوانی به بخشهای خصوصی ساخت این آزادراه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود و بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری لازم ساخت این آزادراه‌ها را بر عهده می‌گیرد.
 
وی در ادامه افزود: مشارکت بخش خصوصی در ساخت این آزادراه‌ها  بسیار بهتر از سرمایه‌گذاری در بخش ارز و دلار است.
 
احمدی نوری در ادامه اظهار داشت: ساخت این آزدراه‌ها صرفه‌جویی بسیاری در وقت و هزینه دارد و طبق اصل 44 باید بخش‌های دولتی به بخش خصوصی واگذار گردد که ساخت آزادراه‌ها نیز بر اساس این اصل به بخش خصوصی واگذار می‌گردد.
 
وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 115 کیلومتر آزادراه در کل کشور وجود دارد گفت: 45 کیلومتر از جاده‌ها شامل زال به اندیمشک است که طی چند وقت گذشته به بهره‌برداری رسید و امسال نیز 150 کیلومتر از آزادراه‌های کشور به بهره‌‌برداری می‌رسد.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در ادامه توضیح داد: از مردم درخواست می‌کنیم که در مسافرت‌های خود از آزادراه‌ها عبور کنند تا ساخت این آزادراه‌ها افزایش یابد.
 
وی در ادامه افزود: مردم و متقاضیان باید در قبال خدماتی که دریافت می‌کنند عوارض بپردازند  و در صورتی که نرخ عوارض افزایش یابد دولت قیمت عوارض را تعدیل می‌کند.
 
احمدی نوری در خصوص نرخ عوارض فاز اول پروژه حرم‌ تا حرم که مسیر قم به گرمسار است 4500 تومان پیش بینی کرده است.
 
معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور در ادامه توضیح داد: در گذشته هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه 100 میلیون تومان بوده است در صورتی که امروزه قیمت ساخت هر کیلومتر آزادراه هزینه‌های میلیاردی را در بر می‌گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت آزادراه در دشت‌ها 7 میلیارد تومان است گفت: هزینه ساخت آزادراه در تپه ماهورها 12 میلیارد تومان و در کوهستان‌ها 35 میلیارد تومان است.
 
احمدی نوری در ادامه خاطرنشان کرد: مردم با عبور از آزادراه‌ها در وقت و مصرف سوخت خود صرفه‌جویی می‌کنند به گونه‌ای که هر کیلومتر آزادراه 15 لیتر مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: توسعه ، ساخت ، آزادراه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حميد كرمي كارشناس اقتصادي
۱۵:۱۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
خوبي بزرگان وسياست مداران اين است كه فقط نقاط روشن را بيان ميكنند وبه مسائل ديگر ونقاط تاريك كاري ندارند .استناد ميكنيم به صحبت سردار مومني كه:هزينه يك انسان كه به حد بلوغ فكري وكاري مي رسد حدود هفت ميليارد تومان مي باشد .مي دانيم در اثر تصادف اين رقم به يك باره صفر مشود .ساليانه حدود 23000نفر در جاده هاي ايران تلف مي شوند .اگر دو رقم فوق را ضرب هم كنيم ،كامپيوتر هنگ مي كند ،كه ساليانه دارد از بودجه اين مملكت به هدر مي رود ۀلذا پس بايد عوارض كاهش تا مردم رغبت كنند از آزاد راها وبزرگراها استفاده كنند ومنافع جمع را به منافع شخصي ترجيح دهند .پس اينقدر سخن پراني نكنيم