سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل یک واحد نظامی ویژه در منطقه اودسا

رسانه‌های اوکراین روز دوشنبه از تشکیل یک واحد نظامی ویژه در منطقه اودسا، در جنوب این کشور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ریانووستی، رسانه‌های اوکراین روز دوشنبه از تشکیل یک واحد نظامی ویژه در منطقه اودسا، در جنوب این کشور خبر دادند.

رسانه‌های اوکراینی به نقل از ولادیمیر نمیروفسکی ، فرماندار این منطقه اعلام کردند:  در حال تشکیل یک گردان ویژه قوی با بیش از 400 نیرو هستیم که هدف آن برقراری فوری نظم در منطقه خواهد بود.

بنا بر اعلام خبرگزاری یو.ان.ان، این گردان که رئیس ستاد مشترک ارتش با تشکیل آن موافقت کرده است، تحت امر دولت محلی قرار خواهد گرفت.

روز جمعه دوم ماه مه درگیری‌هایی بین تظاهرکنندگان هوادار فدرالی شدن اوکراین و طرفداران دولت و همچنین طرفداران تیم فوتبال در شهر اودسا روی داد. دو طرف با پرتاب سنگ به یکدیگر حمله کردند و سپس صدای تیراندازی شنیده شد که پلیس برای پایان دادن به این درگیری‌ها که دست کم سه کشته و 18 زخمی بر جا گذاشت وارد عمل شد.

 سپس طرفداران تیم فوتبال، ساختمان "خانه اصناف" را که فعالان جدایی طلب در داخل آن بودند، محاصره کردند و آن را به آتش کشیدند. هشت نفر که تلاش می کردند از آتش فرار کنند، خود را از طبقه چهارم به بیرون پرت کردند و جان خود را از دست دادند و دهها تن دیگر نیز زنده زنده در آتش سوختند.

نیروهای اوکراینی از دوم مه عملیات گسترده ویژه ای در چند شهر از منطقه دونتسک آغاز کرده اند. هدف از این حمله ، سرکوب فعالان جدایی طلب است که دولت کیف آنها را " تروریست " می‌خواند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.