سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"تعاونی" الگوی توسعه اقتصاد روستایی

توجه به تعاونی‌ها در اقتصاد روستایی زمینه ساماندهی اقتصادی را فراهم کرده و سبب می‌شود یک روستا برند تولید در یک محصول شود.

زهره جوان‌بخت کارشناس برنامه‌ریزی روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت توجه به تعاونی‌ها در اقتصادی گفت: با آشنایی که از چهارچوب و اصول بخش تعاون داریم این فعالیت اقتصادی در روستا کاربردی‌تر از شهر است.
 
وی گفت:‌این سطح از فعالیت اقتصادی در کشورهایی که در روستاهای خود به کار گرفته‌اند همیشه بیشترین تأثیر را داشته است.
 
این کارشناس با بیان اینکه تعاونی‌ها در بخش کشاورزی روستایی بیشترین تأثیر را دارد ادامه داد: استفاده از ظرفیت تعاونی‌‌ها در کشاورزی به دلیل انگیزه کار گروهی موفق‌تر است؛ علاوه بر این تعاونی‌‌ها به جز بخش کشاورزی در گردشگری روستایی و تأمین صنایع تبدیلی تأثیر مثبتی در اقتصاد روستایی در راستای فراهم آوردن فرصت اشتغال و افزایش بازه تولید در سطح دارند.
 
جوان‌بخت تأکید کرد: توجه به تعاونی‌ها در اقتصاد روستایی زمنیه ساماندهی تولید و اقتصاد روستایی را فراهم کرده و سبب می‌شود با برنامه‌ریزی دقیق برای مثال یک روستا برند تولید یک محصول واحد شود.
 
وی اضافه کرد: این ساماندهی علاوه بر بخش اقتصاد در بعد فرهنگی و اجتماعی هم وارد شود.
 
این کارشناس تصریح کرد: نگرش مثبت ساکنان محلی و میزان مشارکت آنها در حمایت از تعاونی‌ها دو اصل توسعه تعاونی روستایی است تا با اتکا به آن بتوان راهکارهای سطح ارتقا تعاونی‌ها را در روستا فراهم کرد.
 
وی در پایان گفت: تاجایی که امکان دارد باید مدیریت تعاونی‌ها به مردم محلی واگذار شود و با نظارت دولت تسهیلات پرداخت شده به تعاون‌گران بخش تعاونی ذخیره‌ای برای حفظ منابع باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: ساماندهی ، برند ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.