حسینی‌نیا، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کوچک بودن تعاونی‌ها و حضور کمتر آن‌ها در فعالیت‌های کلان اقتصادی از عوامل مهم در دست نیافتن و بخش تعاون به سهم 25 درصدی از اقتصاد کشور است.

غلامعلی حسینی‌نیا، معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور گفت: هم اکنون سهم بخش تعاون در اقتصاد شور کمی بیش از 5-6 درصد است که این میزان با سهم 25 درصدی در نظر گرفته شده در برنامه پنجم توسعه بسیار متفاوت است.
 
وی در ادامه به علل عدم موفقیت بخش تعاون در اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: شرایط اقتصادی کشور به همراه کوچک بودن تعاونی‌ها و حضور کمتر آن‌ها در فعالیت‌های کلان اقتصادی از عوامل مهم در عدم موفقیت تعاونی‌ها و به ویژه دست نیافتن به میزان در نظر گرفته شده در اقتصاد کشور است.
 
معاون تعاون، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: می‌توان با برداشتن منبع‌های قانونی به منظور فعالیت‌های کلان اقتصادی تعاونی‌ها امکان پویایی را در بسیاری از تعاونی‌ها از جمله تعاونی‌های سهامی عام، فراگیر ملی و توسعه و عمران شهری فراهم کرد، چرا که با حضور این تعاونی‌ها جهشی در بخش تعاون کشور بوجود خواهد آمد.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار