سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت" پنل‌های خورشیدی" با کارآیی بسیار زیاد

پژوهشگران سوئدی روشی برای تولید شبکه نانولوله‌های کربنی منظم ارائه کردند، که به کمک این شبکه می‌تواند کارایی پنل‌های خورشیدی را بهبود دهد.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران؛ پژوهشگران سوئدی روشی برای تولید شبکه "نانولوله‌های کربنی" منظم ارائه کردند، که به کمک این شبکه می‌تواند کارایی پنل‌های خورشیدی را بهبود دهد. 
 
نانولوله‌های کربنی در حال تبدیل شدن به یک ماده جذاب در حوزه "پیل‌های فتوولتائیک" بوده به‌طوری که می‌تواند جایگزینی برای سیلیکون در این صنعت باشد. 
 
پژوهشگران سوئدی دانشگاه اومیا با افزودن نانولوله‌های کربنی به پیل‌های خورشیدی موجب افزایش کارایی آنها شدند. 
 
یکی از ملزومات بهبود کارایی ادوات الکترونیکی در اثر افزودن نانولوله‌ها آن است که چیدمانی منظم از نانولوله‌های کربنی برای استفاده در این دستگاه‌ها ایجاد شود این درحالی است که روش‌های رایج مورد استفاده برای تولید نانولوله‌ها امکان ایجاد چنین محصول منظمی را ندارد. 
 
این گروه تحقیقات سوئدی موفق به ایجاد نانولوله‌های کربنی منظم شدند که خواص منحصر به فردی دارد. این اولین باری است که محققان نشان می‌دهند که نانولوله‌های مهندسی شده می‌توانند شبکه‌ای پیچیده ایجاد کرده و از آنها در "ماتریکس پلیمری" استفاده کنند. 
 
این گروه تحقیقاتی در مطالعات پیشین خود نشان دادند که می‌توان نانولوله‌های کربنی مهندسی شده را روی الکترودهای شفاف انعطاف‌پذیر رشد داد بنابراین امکان استفاده از آن در پیل‌های خورشیدی فراهم می‌شود. این نتایج اخیر نیز می‌تواند مسیر توسعه نسل جدید پنل‌های خورشیدی انعطاف‌پذیر را هموار کند و در نتیجه بتوان پنل‌های خورشیدی ارزان و کارا تولید کرد. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۳۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
جالبه سوئد با اون آب و هوا دنبال انرژی خورشیدیه و ما با این آب و هوا................