سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبير نهمين جشنواره حكمت مطهر دانشگاهيان خبر داد

شرکت 5000 دانشجو در بخش "نوای مطهر"جشنواره حکمت مطهر دانشگاهیان

در بخش فراخوان وبلاگ دانشجويي بيش از 300وبلاگ و در بخش فراخوان مقالات دانشجويي و استادي بيش از 100 مقاله و پژوهش دريافت شده كه در حال داوري و ارزيابي هست.

حجت الاسلام و المسلمين حسين افتخاريان دبير نهمين جشنواره حکمت مطهر دانشگاهيان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: آثار استاد شهید مطهری،خالق نظام فکری منسجم از معارف دینی بوده و ایمان و تعبد را درعین عقلانیت در بردارد اين تواماني عقل و ايمان كه ويژگي شاخص آثار ايشان است از این رو ضرورت دارد تا آثار ايشان در حوزه‌هاي مختلف انديشه ديني، فرهنگ، آزاد انديشي و توليد علم به ويژه در مقوله ايجاد تحول در علوم انساني در فضاي دانشگاهها مطالعه و بررسي شود. 

وی درخصوص آثار و ثمرات نشر و گسترش افكار و انديشه‌هاي استاد شهيد مطهري در فضاي دانشگاهها افزود: زمینه‌سازی مناسب برای ورود مؤثر به مباحث و نظرات دیگر اندیشمندان در فضاي آزاد انديشي و نظريه پردازي به خصوص در حوزه علوم انساني ضرورتي است كه امروزه دانشگاه با آن مواجه است. 

حجت الاسلام افتخاریان اظهار داشت: جستجو در اين آثار مي‌تواند نوعي واكسيناسيون فكري در مقابل انديشه‌هاي التقاطي تلقي شده و در عين حال، الگویی از جامعیت تعالیم اسلامی در مواجهه با افراط و تفریط‌های ویرانگر در حیطه‌های شناختی،‌گرایشی و رفتاری با پردازش ابعاد مختلف سیره شهید مطهری به فرهيختگان دانشگاهي ارائه مي‌دهد.

وي تصریح کرد: در شرايط كنوني، ارتقاء سطح شناخت و معرفت جامعه دانشگاهيان در مواجهه با جریان‌های ناسالم اجتماعی-سیاسی و تهاجم فرهنگی و کسب توانمندی لازم جهت مواجهه صحیح علمی ‌با اندیشه‌های معارض و انحرافی، همچنين ایجاد نظام مستحكم فکری و بسترسازی اعتقادی بر مبنای تعالیم الهی و اسلام ناب محمدی، رهاورد و ويژگي نشر آثار شهيد مطهري در محيط دانشگاه است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.