علیرضا جهانگیریان در گفتگو با
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بحث آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در کشورهای دیگر دنیا با هدف تقویت رقابت در میان شرکتهای هواپیمایی صورت میگیرد گفت: این رقابت منجر به کاهش قیمت و نرخ بلیت هواپیما میشود.
وی در ادامه افزود: در صورت رقابت در میان شرکتهای هواپیمایی تسهیلات رفاهی ارائه شده به مسافران از سوی این شرکتها افزایش مییابد و در نتیجه قیمتها نیز قابل رقابت میشود.
**افزایش تسهیلات به مسافران با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در کشور ایران باید افزایش طبیعی قیمت را از بحث آزادسازی جدا کنیم گفت: در صورتی که آزادسازی نرخ بلیت هواپیما با ملاحظات خودش پیاده شود به کاهش قیمت منجر میشود.
وی در ادامه افزود: طی دو سال گذشته نرخ بلیت هواپیما با وجود تورم سالیانه دارای ثبات بوده و افزایش قیمتی نداشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: هدف ما در راستای اهداف دولت است و سعی خواهیم کرد همزمان با آزادسازی و هدفمندی یارانهها افزایش طبیعی که در نرخ بلیت اتفاق میافتد را تعدیل نماییم.
جهانگیریان در ادامه اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی نیمه اول امسال را زمان اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اعلام کرده بنابراین تا پایان نیمه اول سال این قانون اجرایی میشود.
وی در ادامه تصریح کرد: آزادسازی نرخ بلیت هواپیما دارای مراحل مختلفی است که بخشی از این مراحل طی شده و تعدادی از آییننامهها نیز اجرایی شده است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه گفت: در صورتی که نرخ بلیت هواپیما آزاد شود قیمتهای ثابتی وجود ندارد و قیمتها دارای تنوع بسیاری خواهد بود.
وی در ادامه یادآور شد: اول اردیبهشتماه که زمان اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما اعلام کرده بودند را تصویب میکنند.
**احیا 50 فروند هواپیما تا پایان امسال معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 50 فروند هواپیما امکان برگشت به عملیات هوایی را دارند گفت: 50 فروند از 100 فروند هواپیما در کلاس هواپیماهای فرسوده قرار میگیرند که دیگر امکان پرواز ندارند.
جهانگیریان در ادامه اظهار داشت: این هواپیماهای فرسوده همانند خودرو از ناوگان هوایی حذف میشود و یا از قطعات سالم این هواپیماها استفاده و در نهایت تکهتکه میشوند.
وی در ادامه توضیح داد: در صورتی که قطعات لازم برای هواپیما به موقع برسد 50 فروند هواپیما تا پایان امسال احیا میشود.
جهانگیریان در ادامه خاطرنشان کرد: احیا هواپیماها نیازمند کمکهای فنی و ورود قطعات فنی است.
انتهای پیام/
امیدواریم جریان حذف هواپیماهای فرسوده مانند جریان حذف خودروهای فرسوده نشه.
هرچند وقتی هواپیما سقوط میکنه آدم درجا میمیره احتمالا زجرش کمتر باشه فقط مرگ وجود داره برخلاف تصادفات جاده ای و شهری
ما همچنان امید به ساخت ایرانی بهتر داریم که قیمت نفت و بنزینش با قیمت کشورهای اروپایی و ... مقایسه میشه اما امکانات رفاهی و ... اش با اونا مقایسه نمیشه
امیدوارم این نظر حذف نشه
شاد باشید