سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این "رژیم غذایی"، قلبتان را نشانه می‌گیرد

مصرف رژیم‌های غذایی بسیار کم چرب، می‌تواند در جذب ویتامین‌های محلول در چربی، مانند ویتامین A و D و E و K اختلال ایجاد کند.

پروانه کاظمی، کار‌شناس تغذیه، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: مصرف رژیم‌های غذایی کم‌چرب، می‌تواند در جذب ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین‌های A و E و D و K اختلال ایجاد کند چرا که این ویتامین‌ها محلول در چربی هستند و بدن برای استفاده از این ویتامین‌ها به چربی رژیم غذایی نیاز دارد این ویتامین‌ها اغلب در کبد و بافت چربی ذخیره می‌شوند و در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله رشد، ایمنی، ترمیم سلول و انعقاد خون اهمیت دارند. 

وی افزود: اگر فردی چربی کافی برای تأمین این ویتامین‌ها برای بدن را مصرف نکند، ویتامین‌ها بدون جذب شدن از بدن دفع می‌شوند و ممکن است فرد در خطر کمبود ویتامین قرار بگیرد. 

کاظمی، تصریح کرد: رژیم‌های کم‌چرب همچنین در کاهش سطوح کلسترول و بیماری‌های قلبی نقش دارند، اگر رژیم غذایی بسیار کم چرب باشد سطح کلسترول بدن کاهش می‌یابد و این موضوع مشکل ساز است زیرا بدن برای پیشگیری و محافظت در برابر بیماری‌های قلبی به کلسترول خوب نیاز دارد و این کلسترول خوب که به آن HDL گفته می‌شود، کلسترول بد (LDL) را از جریان خون جمع می‌کند و به کبد منتقل می‌کند، وقتی نسبت HDL نامتعادل باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی در فرد کاهش می‌یابد. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.