سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این "رژیم لاغری" باعث کاهش بافت عضلانی می‌شود

حذف یکی از وعده‌های غذایی نه تنها فرد را دچار عارضه می‌کند بلکه تنها موجب حذف بافت عضلانی بدن می‌شود.

مجید حسین قمی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: حذف یکی از وعده‌های غذایی برای لاغری مناسب نیست چراکه با این عمل بدن برای دریافت اسیدهای آمینه به سراغ پروتئین‌های بدن می‌رود در نتیجه به جای اینکه بافت چربی کاهش یابد تنها این بافت پروتئینی و عضلانی بدن کاهش می یابد. 
 
وی در ادامه افزود: از نظر تغذیه‌ای در رژیم لاغری بایستی تعداد وعده‌های غذایی را افزایش و حجم آنها را کاهش دهیم و به این ترتیب سبب می‌شویم که افت قند نداشته باشیم. 
 
این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه در برنامه رژیم لاغری بایستی تعادل قند خون را طوری تنظیم کنیم که سنسورهای گرسنگی فعال نشود گفت: اگر در رژیم غذایی فرد، تحریک این سنسورها را به حداقل برسانیم به آسانی فرد بدون اینکه غذای زیادی را مصرف کند و یا خودسرانه یکی از وعده‌های غذایی را حذف کند می تواند در طول دوره افت قند نداشته و به راحتی لاغر شود. 
 
قمی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه فرد یک وعده غذایی را حذف کند دچار (کتونبادی) ترشح مواد اسیدی در خون شده که باعث عصبانی شدن فرد در طول روز می شود و دقیقا ترشح این ماده نیز در افرادی که روزه می‌گیرند اتفاق می‌افتد و به فرد احساس عصبانیت دست می‌دهد. 

انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.