سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی کشور خبر داد

بیش از 80 هزار کودک دچار اختلالات بینایی هستند

اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم توسط سازمان بهزیستی کشور می‌تواند تاثیر بسزایی در پیشگیری از نابینایی و بیماریهای مرتبط به آن داشته باشد.

مجید رضازاده، معاونت امور پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان بهزیستی کشور حدود 18 سال است که در زمینه پیشگیری از تنبلی چشم اقداماتی را انجام داده که از آن جمله می‌توان به غربالگری کودکان 3 تا 6 ساله اشاره نمود.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر 77 درصد کودکان کشور تحت پوشش طرح سلامت و تنبلی چشم هستند که از این میان دو میلیون و 800 هزار نفر غربالگری شده‌اند و تعداد 80 هزار و 122 کودک دارای اختلالات بینایی می‌باشند.
 
رضازاده تصریح کرد: 14 هزار و 533 مورد تنبلی چشم تا به حال گزارش داده شده که در این خصوص از خیرین دعوت به عمل آمده تا ما را برای ارائه بیشتر خدمات به این افراد یاری دهند.
 
وی افزود: 12 هزار و 823 نفر از افراد مبتلا به تنبلی چشم با حمایت خیرین، مشارکت‌های مردمی و گروههای داوطلب تحت درمان قرار گرفته‌اند که تعدادی از آنها تحت عمل جراحی و به عده‌ای عینک داده شد.
 
رضازاده خاطرنشان کرد: اختصاص بودجه به این امر می‌تواند ما را در افزایش سلامت چشم و ارائه بهتر این طرح یاری دهد و امیدواریم بتوانیم طرح غربالگری تنبلی چشم را به صورت گسترده‌تر ارائه نماییم.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.