نرگس هادی‌زاده مقدم، رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی منطقه یک گفت: تجزیه و تحلیل حوادث رخ داده در منطقه یک و ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقای ایمنی شهروندان در منطقه یک در حال اجرا است.

نرگس هادی‌زاده مقدم، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: در ایران سالانه تعداد زیادی در اثر حوادثی از قبیل گازگرفتگی، غرق شدگی، برق گرفتگی، سوختگی و حوادث ناشی از رانندگی جان خود را از دست می‌دهند این حوادث برای شخص،‌ سازمان و جامعه ضایعات فراوانی از جمله (مرگ، معلولیت، بستری و هزینه‌های درمانی) به بار می‌آورد و این در حالی است که سنجش تمامی ابعاد هزینه‌های انسانی مانند در دو رنج و غصه قربانیان و اطرافیان غیرممکن است.

وی بیان کرد: نبود آمار و اطلاعات دقیق و درست درخصوص حوادث و هم‌چنین عدم استفاده مطلوب از آمارهای موجود، باعث شده است که راهکارهای مشخص و کارسازی جهت پیشگیری از حوادث به کار گرفته نشود.

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی منطقه یک اظهار داشت: بی‌اطلاعی از وجود عامل بروز حوادث و سوانح در فضاهای شهری هیچ گاه توجیهی برای تبرئه از مسئولیت سنگینی که برعهده مدیران و مسئولان نهاده می‌شود نخواهد بود زیرا وجود موارد خطرساز در این فضاها ممکن است باعث نقص جسمانی و حتی مرگ شود که با تمهیداتی قابل جلوگیری است.

هادی‌زاده مقدم تصریح کرد: برخی از این موارد بدون اینکه هزینه چندانی را در برداشته باشد قابل پیشگیری است و بدون شک پیشگیری آسانتر از درمان است.

وی افزود: مدیریت خطر و عوامل خطرساز از وظایف مدیران و مسئولین مربوطه به منظور ایجاد محیطی امن ولذت بخش برای همه اقشار جامعه است که در این راستا دبیرخانه جامعه ایمن منطقه در طی سال‌های 1387 الی1392 اقدام به جمع‌آوری آمار حوادث و سوانح از سازمان‌های بین بخشی همکار با جامعه ایمن از قبیل اورژانس شمیرانات، بهزیستی شمیرانات، مرکز بهداشت شمیرانات، آتش‌نشانی، هلال احمر شمیرانات، دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی و پلیس راهور منطقه یک نمود.

رئیس دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی منطقه یک ادامه داد: با توجه به این که تجزیه و تحلیل آمار دریافتی به دلیل پراکندگی و استاندارد نبودن آن نیاز به یک پژوهش مطالعاتی داشت در سی و پنجمین جلسه کمیته راهبری جامعه ایمن منطقه مقرر گردید مطالعه‌ای بر روی حوادث رخ داده درمنطقه صورت پذیرد و خروجی این پژوهش استانداردها، دستورالعمل‌های اجرایی و توصیه‌هایی برای ارتقای ایمنی شهروندان ارائه دهد.
هادی‌زاده مقدم اذعان کرد: که با تصریف پروژه مطالعاتی تجزیه و تحلیل حوادث رخ داده در منطقه یک و ارائه راهکارهای مناسب جهت ارتقای ایمنی شهروندان در منطقه یک شهرداری تهران این مهم در دست اجرا است.

وی در پایان اظهار امیدواری و خاطرنشان کرد: که نتایج حاصل از اجرای این پروژه بتواند کمک موثری در تدوین برنامه‌های کوتاه مدت،‌ میان مدت و بلند مدت سازمان‌های متولی امر ایمنی و الویت بندی آنها برای ارتقای ایمنی شهروندان باشد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: پروژه ، مطالعاتی ، تحلیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار