سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حال و آینده مترو تهران؛

6میلیون سفر با مترو مساوی با صرفه‌جویی 4میلیون لیتر سوخت

در طرح جامعه خطوط متروی تهران 12 خط مترو به صورت 8خط درون‌شهری و 4 خط سریع‌السیر شهری- اقماری پیش‌بینی شده که معادل 6میلیون سفر در روز است و با تحقق این تعداد سفر در روز حدود 4میلیون لیتر سوخت صرفه‌جویی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مترو تهران در طرح جامع باید دارای 12 خط مترو به صورت هشت خط درون شهری و 4خط سریع‌السیر شهری- اقماری شده و این در صورتی محقق می‌شود که تأمین اعتبارات و نقدینگی لازم در موعد مقرر متناسب با برنامه‌های زمان‌بندی شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) تا پایان سال 1404 قابل تحقق و اجرا شود.
 
گفتنی است، در حال حاضر حدود 152 کیلومتر شبکه با 87 ایستگاه در حال خدمت‌رسانی به مردم می‌باشد از مجموع 740 کیلومتر خطوط شبکه مترو تهران و حومه حدود 100 کیلومتر خط شش با 33 کیلومترو خط هفت با 27 کیلومتر و همچنین توسعه غربی خط چهار با 4 کیلومتر و مسیر فرودگاه مهر‌آباد با 5.2 کیلومتر به همراه 52 کیلومتر برون‌شهری حرم مطهر تا فرودگاه امام(ره) و شهر جدید پرند مسیر تهران- ورامین- پیشوا به طول 50 کیلومتر است.
 
شایان ذکر است؛ درادامه خط سه تا اسلامشهر در مسیری به طول 13 کیلومتر در دست ساخت است البته شرکت مترو تکمیل،‌ ساخت و راه‌اندازی باقیمانده خطوط را نیز برنامه‌ریزی کرده که به مرور به بهره‌برداری می‌رسند.
 
با اینکه توسعه خطوط مترو هنوز تشکیل نشده اما با همین تعداد خطوط راه‌اندازی شده نیز بالغ بر سه میلیون سفر در روز توسط مترو انجام می‌شود.
 
با توجه به طراحی و ساخت خطوط در صورت تأمین ناوگان مورد نیاز شبکه متروی تهران ظرفیت و پتانسیل بیش از شش میلیون سفر در روز وجود دارد.
 
گفتنی است، طبق گزارشات با تحقق این تعداد سفر در روز حدود چهار میلیون لیتر سوخت اعم از بنزین و گازوئیل صرفه‌جویی می‌شود.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: مترو ، سفر ، سوخت ، جامعه ، خطوط مترو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.