سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وال استریت ژورنال:

سفر دیپلمات ارشد انگلیس به تهران نشانه‌ای از بهبود روابط دو کشور است

سفر یک روزه و کوتاه "سایمون گس" دیپلمات ارشد دولت انگلیس به تهران نشانه‌ای از آب شدن یخ در روابط ایران و انگلیس و بهبود تدریجی روابط است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کردند سفر روز گذشته (دوشنبه) سایمون گس دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه این کشور به تهران پایتخت ایران گام بیشتری در جهت روند تدریجی بهبود روابط میان بریتانیا و ایران است. روابط سیاسی ایران و انگلیس در سال 2011 میلادی قطع شد. وزارت امور خارجه انگلیس روز گذشته اعلام کرد "سایمون گس" که پیش از این بعنوان سفیر انگلیس در تهران فعالیت می کرده است و اکنون نماینده انگلیس در گروه پنج بعلاوه یک در مذاکرات هسته ای است روز دوشنبه به تهران آمد تا با مقامات ارشد ایران از جمله مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه ایران دیدار کند و درباره موضوعات مختلف بین المللی و همچنین روابط دو جانبه گفتگو کند. 

وال استریت ژورنال نوشت: "سایمون گس" که بعنوان یکی از دیپلمات های باسابقه و کهنه کار در وزارت امور خارجه انگلیس شناخته می شود در سال های 2009 تا 2011 سفیر انگلیس در تهران بوده است. همین گزارش حاکی است - انتخاب حسن روحانی بعنوان رئیس جمهور ایران در سال گذشته میلادی باعث شد تا فصل جدیدی از روابط ایران با دیگر کشورهای جهان از جمله انگلیس آغاز شود. حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری راه تازه ای را برای حل بحران هسته ای و به پیش بردن مذاکرات بین المللی در برنامه های هسته ای ایران آغاز کرد و سعی نمود روابط ایران را با غرب و از جمله انگلیس بهبود بخشد. 

این روزنامه افزود: با آنکه ایران و انگلیس برای سفارتخانه های یکدیگر کاردارهای غیر مقیم تعیین کرده اند و آنها بین تهران و لندن در رفت و آمد می باشند اما همچنان سفارت انگلیس در تهران بسته است و هیچگونه خدماتی ارائه نمی کند. از طرف دیگر دولت انگلیس تلویحا از شهروندان خود خواسته است تا به غیر از سفرهای ضروری و لازم به ایران سفر نکنند. 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.