خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم "مهرداد بلالی" نوشت: یک مقام بلندپایه انگلیس و مذاکره کننده هسته‌ای این کشور روز دوشنبه به ایران سفر کرد تا درباره تقویت روابط دو کشور گفتگو کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز، "مجید تخت روانچی" از مقامات وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد پیش بینی می شود سایمون گس" سفیر سابق انگلیس در تهران که اکنون مذاکره کننده انگلیس در مذاکرات هسته ای شش قدرت جهان با ایران است در سفر دو روزه خود به ایران درباره "مسائل دوجانبه و بین المللی" گفتگو کند.

"تخت روانچی" که از مذاکره کنندگان ایران در مذاکرات هسته ای با شش قدرت جهان یعنی آمریکا ، روسیه ، انگلیس ، فرانسه ، چین و آلمان است گفت احتمال ارتقاء سطح روابط دیپلماتیک بین تهران و لندن وجود دارد.

"گس" بلندپایه‌ترین دیپلمات انگلیسی به شمار می‌رود که از زمان قطع روابط دیپلماتیک ایران و انگلیس، به ایران سفر کرده است. 

رویترز می‌نویسد: روابط ایران و انگلیس از زمان انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور ایران در ژوئن سال گذشته ، بهبود یافته است. انگلیس ماه نوامبر گذشته یک کاردار غیر مقیم در ایران منصوب و با این کار روابط مستقیم با ایران را احیا کرد. ایران نیز اقدامی متقابل را انجام داد. یک هیئت پارلمانی انگلیس به سرپرستی "جک استراو" وزیر امور خارجه سابق این کشور نیز ماه ژانویه به تهران سفر کرد.

وزارت امور خارجه انگلیس روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد سفر گس به ایران بخشی از رویکرد گام به گام به منظور بهبود روابط با تهران پس از سفرهای "آجای شارما" کاردار انگلیس به تهران است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار