سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحیم‌پور ازغدی:

تشکیل جامعه مستقل و غیر وابسته‏، یک واجب شرعی است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هرنوع فعاليت اقتصادی‏، علمی‏، صنعتی كه منجر به عزت و استقلال جامعه اسلامی شود‏، خود واجب شرعی به شمار آمده و عبادت محسوب می‌شود.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، استاد "حسن رحيم‌پور ازغدی" كه در مراسم افتتاحيه هفته عقيدتی سياسی در سپاه‏‌ در جمع كاركنان قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبياء(ص) سخن می‌گفت، با بیان اینکه مقدمه تحقق یک واجب شرعی خود واجب شرعی به شمار می‌آید افزود: اگر تشکیل جامعه مستقل و غیر وابسته و عزیز‏، یک واجب اسلامی است، هر رشته علمی و هرنوع فعالیت اقتصادی‏، علمی، صنعتی و تکنولوژیک که منجر به عزت و استقلال جامعه اسلامی شود‏، خود واجب شرعی به شمار آمده و در نگاه اسلامی به مقوله توسعه و سازندگی، عبادت محسوب می‌شود.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جامعه ایمانی و ایده‌آل از دیدگاه قرآن جامعه بدون ترس و اندوه است‏، به تفاوت جوهری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) با مجموعه‌های عادی اقتصادی و صنعتی پرداخت و گفت: اسلام خواستار عزت جامعه اسلامی است و خداوند در قرآن مجید امر به سازندگی و توسعه و پیشرفت داده و بر اساس قاعده نفی سبیل اجازه نداده است مسلمانان هرنوع سلطه اعم از سلطه اقتصادی، علمی، صنعتی و... را از غیر مسلمانان بپذیرند.

رحیم‌پور ازغدی با بیان اینکه علم و تجربه شرط لازم و نه کافی برای پیشرفت در مقوله‌های همچون اقتصاد و توسعه و سازندگی به شمار می‌آید افزود: زندگی بشری دارای ابعاد گوناگونی همچون اقتصاد، سازندگی‏، سیاست، مدیریت، تعلیم و تربیت و... است و محور همه این موضوعات تکامل انسان بوده و دین به عنوان راه تکامل بشری با تمام این مقوله‌ها سروکار دارد و برای آن‌ها راهکار ارائه کرده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.