رحیم‌پور ازغدی گفت: انقلاب فرهنگی با عزمی انقلابی و با وجود گام‌هایی در راستای خط امام(ره) و بیانات رهبری انقلاب محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ظهر امروز نشستی با عنوان ضرورت انقلاب فرهنگی دوم در پرتو علوم انسانی اسلامی با حضور "حسن رحیم‌پور ازغدی" در تالار شیخ انصاری دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران برگزار شد.

وی در ابتدا با موضع‌گیری‌هایی اظهار داشت: اگر  یک بار دیگر انقلاب فرهنگی اتفاق بیفتد و درهای دانشگاه بسته شود با این موضوع کاملا مخالف هستم زیرا اتفاقا وقتی درهای دانشگاه باز باشند اهداف انقلابی محقق خواهد شد. 

ازغدی در مورد تصور غلط نسبت به انقلاب فرهنگی سال 59 گفت: این تصور غلطی است که امروز در جامعه وجود دارد و انقلاب فرهنگی ما را چیزی شبیه به انقلاب فرهنگی "مااو" که از چین و یا "کاسرو" در کوبا می‌دانم چون انقلاب فرهنگی ما دفاعی گونه بود.

وی افزود: در تمام درگیری‌های مخالفین انقلاب، ابتدا شروع به خشونت کرده‌اند از درگیری‌های مسلحانه و آدم ربایی تا تجزیه‌گرایی توسط گروهک‌ها در داخل و همچنین درگیری‌های خارجی ما در جنگ تحمیلی مورد حمله ابتدایی از سوی دشمن واقع شده‌ایم و هیچ ‌گاه ما ابتدا عامل به خصومت نبوده‌ایم.

 ازغدی تصریح کرد: دشمن در رویدادهای ما همواره تحریف‌های ناروایی داشته و با پررنگ جلوه دادن آن سعی در ابقای چهره منفی ما در صحنه بین‌المللی دارد. 

وی تصریح کرد: انقلاب فرهنگی یک عملیات دفاعی در برابر رخنه دشمنان و فتنه‌گران در داخل دانشگاه‌ها بوده است. 

رحیم‌پور توضیح داد: دموکرات‌ها، کوموله، چریک‌های فدائیان خلق در دانشگاه‌ها فعالیت کرده و عضوگیری می‌کردند در این شرایط بود که دانشگاه‌ها تعطیل شد و بعد امام دستور داد که تعبیری در دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد و مهترین عملکرد در انقلاب فرهنگی رشد کارگروه‌های فکری در نظام آموزش و پرورش دانشگاه است.  

وی  بر مبنی بیانات امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: از منظر امام دانشگاهی که در زمان رژیم طاغوت زیر نظر اسرائیل و آمریکا هدایت می‌شد باید دچار تغییر قرار می‌گرفت و در جریان این مسئله دانشگاه‌ها بسته شد ولی امام  دانشگاه‌ را همواره یک فرصت بزرگ برای کشور می‌دانست.  

اذغدی تأکید کرد: در اجرای انقلاب فرهنگی بخش مهمی از حاکمیت مسئله را خوب درک نکرده‌ و آن بخشی که مسئله انقلاب فرهنگی را خوب می‌داند دچار سستی و رخوت شده‌ است. 

وی ادامه داد: در انقلاب فرهنگی مصوبه‌های زیادی وجود دارد که هیچ کدام عملی نشده و مدیریت درستی برای اجرای این مصوبه‌ها درنظر نگرفته شده است.  

ازغدی در پایان خاطر نشان کرد: انقلاب فرهنگی با عزمی انقلابی و با وجود گام‌هایی در راستای خط امام و بیانات رهبری محقق خواهد شد.  

انتهای پیام/
 
 
 

برچسب ها: دانشگاه ، انقلاب ، تصور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار