سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

مفهوم خود مراقبتی نیازمند اعمال قوانین توسط سیاستگذاران است

مفهوم خود مراقبتی بخشی از آن به خود افراد و جوانان که چگونه در مقابل مشکلات بهداشتی از خود حفاظت کنند و بخش دیگر آن هم به دولت سیاستگذاران و مسئولین بر می گردد.

حمید الله وردی استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز و گروه آموزش و ارتقای سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص هفتمین روز از هفته سلامت گفت: مفهوم خود مراقبتی بخشی از آن بر می‌گردد به خود افراد و جوانان که چگونه در مواجه به مشکلات بهداشتی از خود محافظت کنند و بخش دیگر آن هم به دولت‌ها و سیاستگذاران و مسئولین این امر بر می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه، دولت‌ها و سیاستگذاران در این راستا چه وظایفی بر عهده دارند افزود: اینکه به چه نحوه‌ای شرایطی را ایجاد کنند که امکان انجام خود مراقبتی در جامعه اتفاق بیفتد و بتواند موثر واقع شود.

الله وردی با بیان اینکه، مفهوم خود مراقبتی نیاز به یکسری سیاست‌ها و قوانین دارد تا جوان بتواند به راحتی قابلیت خود مراقبتی را فراگیرد، تصریح کرد: با وضع یکسری قوانین در این راستا و سبک و یادگیری آن از طرف جوانان می‌توانند به راحتی به مرحله خود مراقبتی دست پیدا کرده و از خود حفاظت کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه، سیاستگذاران باید حامیان خود مراقبتی باشند عنوان کرد: سیاستگذاران باید قابلیت و مهارتهای لازم را به جوانان آموزش دهند تا آنان بتوانند خود را در مقابل عواملی همچون مصرف سیگار و پیشگیری در برابر آن حفاظت کنند.

الله وردی در خصوص اینکه دولت باید ممنوعیت عرضه و فروش مصرف سیگار را در جامعه ایجاد کند اظهار داشت: در این راستا از وظایف دولت و مسئولین است که شرایط را به گونه‌ای فراهم و حمایت کنند که ممنوعیت مصرف سیگار را در جامعه ایجاد کنند، جامعه را به سمتی سوق دهند تا تعداد جوانان برای افرادی که سیگار را تجربه کرده‌اند کاهش یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.