شعار روز ششم هفته سلامت؛

تیم سلامت، مربیان خودمراقبتی

باید مردم باور کنند که قدم اول در ایجاد و حفظ خود مراقبتی به خودشان وابسته است و قدم بعدی مربوط به کادر تیم سلامت است که باید در فرهنگ کشور نهادینه شود که تیم سلامت باید به صورت گروهی برای حفظ سلامتی افراد با هم کار کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، حفظ سلامتی نیازمند این است که فرد باور و اعتقاد داشته باشد که قدم اول در حفظ این نعمت خدادادی در دست خود اوست . درواقع بپزیرد که سبک زندگی او ناشی از رفتار و اعتقادات او است، بنابراین گام اول در ایجا د خودمراقبتی را باید خود فرد بردارد.

در گام دوم باید توجه داشت که اگر فرد دچار بیماری شود باید برای  احیای سلامتی دوباره فرد، تیم درمان به صورت تیمی بیمار را تحت مراقبت قرار دهند. در بسیاری از کشورهای دنیا پزشکان به صورت تیم سلامت فعالیت میکنند.تیمی متشکل از پزشک پرستار روانشناس  و کارشناس تغذیه . در واقع باید بیمار علاوه بر این که از نظر جسمی تحت نظر قرار میگیرد باید از نظر تغذیه و روحی هم تحت نظر قرار گیرد تا بهتر به روش درمان جواب بدهد و بتواند سلامتی خود را دوباره حفظ کند. 

تیم سلامت، نیازمند مشارکت گیرندگان خدمت هستند
دکتر علی رمضانخانی، هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، استاد گروه آموزش بهداشت و ارتقای سلامت درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص ششمین روز از هفته سلامت به عنوان (تیم سلامت، مربیان خودمراقبتی) گفت: معمولا در بهداشت و سلامت فرد، بدون مشارکت خود گیرنده خدمت امکان‌پذیر نخواهد بود. 

وی با بیان اینکه، تیم سلامت در خصوص سلامت افراد باید یک نوع مشارکت در تمامی زمینه‌ها با گیرنده خدمت داشته باشند، ‌عنوان کرد: هر خدمتی برای سلامت و بهداشت فرد، نیازمند مشارکت و دخالت و استفاده از تصمیم‌گیری، نظارت، نیازسنجی‌های خود گیرنده خدمت است. 

رمضانخانی با اشاره به اینکه درزمینه سلامت، خود گیرنده خدمت نیاز‌هایش را بهتر می‌شناسد، اظهار داشت: با توجه به اینکه گیرنده خدمت در زمینه سلامت، به نیازهای خودش بیشتر نزدیک است و با آن آشناست، بنابراین باید این نوع مشارکت‌ها محکمتر شود تا به درمان بهتر کمک کند. 

خودمراقبتی امر ضروری در جهت کاهش ابتلا به بیماری‌ها
حمید الله‌وردی، استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز و استاد گروه آموزش و ارتقای سلامت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با توجه به شعار هفته سلامت به عنوان (یک عمر سلامتی برای خودمراقبتی) است در خصوص ششمین روز از هفته سلامت که به عنوان (تیم سلامت، مربیان خودمراقبتی) انتخاب شده است، ‌ تصریح کرد: با توجه به اینکه خودمراقبتی برای جوانان یک امر ضروری در جهت کاهش ابتلا به بیماری‌های همچون (ایدز، ‌عوامل اعتیاد، ‌حوادث رانندگی، ‌ مرگ و میر، ‌ خودکشی و...) است، بنابراین تیم سلامت می‌تواند با همکاری با خود فرد در خصوص یکسری فعالیت‌ها بتوانند سلامت را در آینده تضمین کنند. 

وی افزود: جوانان شدیدا در معرض انجام رفتارهایی آنی و هیجانی قرار دارند و ممکن است در سنین بالا‌تر اتفاق بیفتد، بنابراین این اهمیت خودمراقبتی را نشان می‌دهد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.