سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود این ماده موجب" تیرگی اطراف چشم" می‌شود

کمبود آهن موجب تیرگی دور چشم نمی‌شود بلکه برخی از بیماری‌ها مانند آکانتوز که مخصوص افراد دیابتی و چاق است باعث تیرگی و سیاهی اطراف چشم می‌شود.

خلیل صداقت‌ پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تیرگی و سیاهی اطراف چشم زمینه ارثی و ژنتیکی دارد اما نور خورشید نیز در این امر بی‌تأثیر نیست.

وی ادامه داد:‌ افرادی که آلرژی‌های پوستی و چشمی دارند با خارش مرتب این نواحی باعث تیرگی آنها می‌شوند، بعضی از بیماری‌ها مانند "آکانتوز" در افراد دیابتی و بسیار چاق دیده می‌شود این عارضه آکانتوز منجر به تیرگی و تغییر رنگ نواحی دورگردن، زیربغل،‌ کشاله ران و دور چشم می‌شود.

وی اظهار داشت: "پرکاری تیروئید" نیز باعث سیاهی اطراف چشم می‌شود همچنین تغییرات هورمونی و بالغ شدن افراد در این امر تأثیرگذار است.

صداقت‌پیشه گفت: افراد بهتر است کرم‌های مخصوص سیاهی اطراف چشم و ضدآفتاب‌ها استفاده کنند همچنین استفاده از عینک‌ها و کلاه‌های مخصوص آفتاب مانع تابش مستقیم نور آفتاب می‌شود؛ افرادی که تصور می‌کنند کمبود آهن و کم‌خونی باعث تیرگی و سیاهی اطراف چشم آنها می‌شود باید در نظر داشته باشند این تصور اشتباه است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.