سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به علت تنش‌های فزاینده بین روسیه و اوکراین؛

موسسه مالی استاندارد اند پورز رتبه اعتباری "روسیه" را کاهش داد

موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پورز هشدار داد در صورتی که تحریم‌های شدیدتری بر ضد روسیه وضع شود، ممکن است رتبه اقتصادی این کشور بار دیگر کاهش یابد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، موسسه اعتبارسنجی مالی استاندارد اند پورز، رتبه اعتباری روسیه را به علت تنش های فزاینده بین روسیه و اوکراین، از BBB مثبت به BBB منفی کاهش داد و چشم انداز اقتصادی این کشور را منفی توصیف کرد.

استاندارد اند پورز در بیانیه ای اعلام کرد: شرایط ژئوپلیتیک پرتنش بین روسیه و اوکراین می تواند موجب خروج قابل توجه سرمایه های خارجی همچون سرمایه های ملی اقتصاد روسیه شود و این امر ممکن است چشم اندازهای رشد اقتصادی این کشور را که هم اکنون ضعیف شده است، شکننده تر سازد.

این خبر در شرایطی اعلام می شود که تنش ها در مورد اوکراین همچنان رو به افزایش است و مسکو به طور جدی به آمریکا که از وضع تحریم های جدید بر ضد روسیه خبر داده است، هشدار داد.

موسسه اعتبارسنجی استاندارد اند پورز هشدار داد در صورتی که تحریم های شدیدتری بر ضد روسیه وضع شود، ممکن است رتبه اقتصادی این کشور بار دیگر کاهش یابد.

استاندارد اند پورز هشدار داد: در صورتی که توان روسیه به علت رشد اقتصادی پایین تر از حد انتظار این کشور، برای بازپرداخت بدهی هایش کاهش یابد، ممکن است این موسسه رتبه اعتباری روسیه را باز هم کاهش دهد.

این موسسه با بیان اینکه رشد اقتصادی روسیه در سال 2013 به یک و سه دهم درصد ، یعنی به پایین ترین سطح خود از سال 1999 کاهش یافت، هشدار داد اگر تنش های ژئوپلیتیک در سال 2014 کاهش نیابد، خطر بزرگی وجود دارد که رشد اقتصادی این کشور به زیر یک درصد سقوط کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.