سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایلی که نشان می‌دهد زنان بیشتر از مردان غذا می‌خورند

شاید همه افراد فکر کنند که مردان نسبت به خانم‌ها اشتهای بیشتری دارند، اما باید بگوییم که این فکر کاملا غلط است. میزان تمایل به غذا، در خانمها بیشتر از آقایان است.

شهرزاد محمدیان کار‌شناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: تحقیقات نشان داده، ۹۰ درصد زنان در طول یک ماه ده‌ها بار ولع عجیبی به غذا پیدا می‌کنند، در حالی که این رقم در میان مردان ۵۰ درصد است. 

به گفته دکتر اشلی گرهارد استاد تغذیه دانشگاه بیل، گاهی خانم‌ها به دلیل رژیم‌های غذایی سخت وارد یک الگوی غذایی غیر واقعی می‌شوند، در نتیجه بعد از مدتی یک مرتبه توان ادامه دادن یک الگوی غذایی را از دست داده و به خودشان می‌گویند هرچه دلم بخواهد می‌خورم. 

وی افزود: نتایج تحقیقاتی که به تازگی در دانشگاه نیویورک انجام شده، نشان می‌دهد، زنان سخت‌تر از مردان می‌توانند غذا را نادیده بگیرند و میل آن‌ها برای خوردن غذا بسیار بیشتر از مردان است. 

محمدیان خاطرنشان کرد: اهمیت غذا برای زنان بیشتر است، این به صورت یک امر ذاتی در اغلب خانم‌ها دیده می‌شود. 

وی تصریح کرد: در واقع بشر برای بقا، به این حس قدرتمند زنان نیاز دارد، ولی علت هرچه باشد، نتیجه آن می‌تواند چاقی و اضافه وزن باشد. 

محمدیان اذعان داشت: برای جلوگیری از چاقی در زنان توصیه می‌شود با برنامه غذا بخورند، همچنین از مصرف مواد غذایی حاوی کافئین خودداری کنند. 


انتهای پیام/
برچسب ها: زنان ، مردان ، پرخوری ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.