سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خواب عمیق در این زمان بیشتر است

کمبود خواب موجب افزایش خواب عمیق می‌گردد، همچنین فعالیت سنگین بدنی هم مدت خواب را بیشتر می‌کند و هم میزان خواب عمیق در شب بعد از فعالیت بدنی و فکری را افزون می‌سازد.

خسرو صادق نیت رئیس کلینیک خواب بیمارستان بهارلو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: خواب ۳ مرحله اساسی دارد. یک مرحله خواب سبک، یک مرحله خواب سنگین و مرحله آخر رویا است و البته هر کدام از این مراحل قسمت بندی‌های خاص خود را دارد. 

وی افزود: مراحل خواب در دوره‌های یک ساعت یا یک ساعت و نیم تکرار می‌شود به عبارت دیگر ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه ما خود به ۴ یا ۵ دوره ۱ ساعت یا ۱ ساعت و نیم تقسمیم می‌شود و هر کدام از این دوره‌ها ۳ مرحله دارد و در هر خواب به طور متوسط ۴ یا ۵ بار رویا می‌بینیم که ممکن است این رویا‌ها درخاطر نماند. 

صادق نیت تصریح کرد: مراحل خواب در سنین مختلف می‌تواند متفاوت باشد در سنین کودکی و نوزادی خواب عمیق بیشتر است و هرچه سن بالا‌تر می‌رود میزان خواب عمیق کمتر و در عوض خواب سبک بیشتر می‌شود. 

وی اظهار داشت: عوامل دیگری هم باعث تغییر در مراحل خواب می‌شوند به عنوان مثال کمبود خواب موجب افزایش خواب عمیق می‌گردد. همچنین فعالیت سنگین بدنی هم مدت خواب را بیشتر می‌کند و هم میزان خواب عمیق در شب بعد از فعالیت بدنی و فکری را افزون می‌سازد. 

این متخصص در پایان خاطر نشان کرد: خواب عمیق در اوایل خواب و خواب رویا در اواخر خواب بیشتر است به عبارت دیگر در نزدیک‌های صبح خواب رویا زیاد داریم و در اوایل خواب مخصوصا در یک تا 3 ساعت اولیه آن خواب عمیق بیشتر است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: خواب ، استرس ، تغذیه ، رویا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.