سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آرش پژمان:

عمل گرایی برای مقابله با آثار ضد ایرانی وجود ندارد

هیچ‌گونه عمل گرایی برای مقابله با آثار ضد ایرانی و تولید آثار غنی فرهنگی نداریم.

آرش پژمان منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: در رابطه با ساخت فیلم‌های ضد ایرانی سوال‌هایی همانند چرایی ساخته‌شدن چنین فیلم‌هایی و عملکرد ما در مقابله با آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: در رابطه با چرایی ساخت چنین فیلم‌هایی باید بگویم که آن‌ها باورهای خود را (چه درست و چه غلط )می‌سازند، زیرا همان‌طور که ما باورهایمان را در حوزه مسائل دینی به تصویر می‌کشیم. آن‌ها  نیز با درست انگاشتن باورهای پوشالی خود، آ‌ن‌ها را به تصویر می‌کشند.

پژمان عنوان کرد: ما در حوزه مقابله با جبهه‌های فرهنگی دشمنان ایران که بارزترین مصادیق آن ساخت فیلم‌های ضد ایرانی است، هیچ‌کاری نکرده‌ایم و 80 درصد از عملکرد‌مان را به سرزنش لفظی آ‌ن‌ها معطوف کرده‌ایم و در این میان تنها 20 درصد آثار غنی را برای مقابله با آن‌ها اختصاص داده‌ ایم.

پژمان ادامه داد: این موضوعات در حالی است که به باور من که چه در نسل قدیم و جدید، این پتانسیل به لحاظ فکری و ساختاری برای ساخت آثار قابل توجه در مقابله با آن‌ها وجود دارد.

پژمان خاطرنشان کرد: عواملی مانند نداشتن اصول و دغدغه و حمایت نشدن از سوی دستگاه‌های مختلف و البته تنبلی باعث شده که ما به سمت ساخت چنین آثاری نرویم.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایرانی ، فیلم ، جبهه ، رفتاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.