سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین جشنواره اسب اصیل ایرانی برگزار می‌شود

نخستین جشنواره اسب ایرانی 20 خرداد در استان لرستان برگزار می‌شود.

محمدرضا امانی مدیر کل فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: نخستین جشنواره اصیل اسب ایرانی در صورت تأسیس اعتبار در استان لرستان برگزار می‌شود.

هم‌چنین یک نمایشگاه جانبی سوغات و صنایع دستی منطقه‌ی زاگرس نشینان همزمان با روز جهانی صنایع دستی 20 خرداد به مدت یک هفته در کنار این جشنواره برپا می‌شود.

وی افزود: با توجه به شواهد‌ تاریخی و مفرغ‌های کشف شده استان لرستان قدمت کهن و چندین هزار ساله در خصوص پرورش و رام اسب دارد به همین دلیل این جشنواره برگزار می‌شود.

امانی تصریح کرد: مجوز برگزاری جشنواره اسب اصیل ایرانی فدراسیون اسب سواری گرفته شده و 100 شرکت کننده با 70 اسب در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان لرستان اظهار داشت: پنج داور بین‌المللی از سوی فدراسیون برای داوری در جشنواره شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: جشنواره اسب اصیل  ایرانی به صورت مسابقه برگزار خواهد شد و در کنار آن مقالات تخصصی در خصوص قدمت تاریخی پرورش و رام اسب در منطقه لرستان ارائه می‌شود.

امانی تصریح کرد: پس از برگزاری جشنواره قصد داریم تا کارگروهی برای تهیه‌ی پرونده‌ی اسب اصیل ایرانی برای ثبت ملی و جهانی آن تشکیل دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم جشنواره اسب اصیل ایرانی را سر سال برگزار کنیم تا استان لرستان تبدیل به قطب گردشگری برای گردشگران علاقه‌مند به رشته اسب سواری شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.