سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس شوراي عالي انجمن حسابداران خبره ايران خبر داد

ارائه گزارش‌های حسابرسی در راستای کاهش سواستفاده‌های مالی

رئيس شوراي عالي انجمن حسابداران خبره ايران تاکيد کرد: در صورت بهره‌گيري از مکانيزم ‌هاي کنترلي حسابداري و گزارش‌هاي ارزشمند حسابداري و حسابرسي از سوءاستفاده‌هاي عظيم مالي و حيف و ميل منابع مالي جلوگيري خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ انجمن حسابداران خبره ايران خبر داد: ابوالقاسم فخاريان در آستانه برپايي" همايش تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار به محيط کسب و کار بين المللي" که 10 ارديبهشت در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار مي شود، گفت: هر چند حسابداري و حسابرسي به عنوان دو حوزه پر اهميت در زمينه تحکيم کنترل هاي مديريتي، گزارشگري و تقويت نقش نظارتي در بنگاه هاي اقتصادي کشورهاي پيشرفته مطرح است اما  در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وي با اشاره به اينکه بازارهاي سرمايه و مالي قبل از هر چيز آينه و روايتگر رونق يا رکود اقتصادي کشور است، تصريح کرد: سودآوري و رشد بنگاه هاي اقتصادي که به عوامل و عناصر گوناگوني بستگي دارد، به طور مستقيم بر شرايط بازارهاي سرمايه و مالي تأثير همه جانبه مي‌گذارد.

فخاريان گفت: اگر برداشتن تحريم‌ها را به مفهوم وسيع گشودن درهاي رابطه و توسعه مناسبات اقتصادي با ديگر کشورها بدانيم، بايد آثار و نتايج اوليه‌اي همچون سهولت واردات مواد و قطعات مورد نياز صنايع، افزايش فروش نفت و توسعه صادرات غيرنفتي، گسترش مناسبات بازرگاني و اقتصادي با کشورها و در نتيجه حرکت به سوي خروج از بحران و رشد اقتصادي را در بر داشته باشد.

وي ادامه داد: با توجه به پيچيدگي‌هاي مرتبط با رفع کامل تحريم ‌ها و مشکلات اقتصادي انباشته شده سال هاي اخير، تأثير ياد شده در کوتاه مدت- يکساله - قابل ملاحظه نخواهد بود، ولي با فرض تداوم روند برداشتن کامل تحريم‌ها و تدابير اقتصادي خردورزانه به منظور رونق بخشيدن فضاي کسب و کار، بايد ازآثار مثبت گسترده‌تري برخوردار باشيم.

رئيس شوراي عالي انجمن حسابداران خبره ايران اظهار داشت: برگزاري "همايش تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار به محيط کسب و کار بين المللي"، نمونه و مصداقي از پاسخگويي انجمن حسابداران خبره ايران به تحولات اقتصادي جامعه است.

وي ادامه داد: اين انجمن خود را موظف مي‌بيند به سهم خود در مسير اين تحول، نقش حرفه حسابداري را تبيين کند به انتظارات جامعه اقتصادي و مديريتي کشور پاسخ گويد.

فخاريان افزود: در سميناري که پيش داريم، ضمن تحليل اقتصادي آثار و نتايج برداشتن تحريم‌ها که صاحبنظران اقتصادي کشور ارائه مي کنند ، نقش و وظايفي که در شرايط جديد بر عهده حرفه حسابداري و مالي ايران قرار دارد، با حضور استادان و متخصصان حسابداري و مالي کشور تشريح مي شود.

فخاريان افزود: مضمون و محتواي مقالات و مطالبي که در همايش ارائه مي‌شود از يکطرف رهنمودهاي لازم را به اهل حرفه به منظور پاسخگويي به نيازهاي بنگاه هاي اقتصادي و بازار سرمايه مي‌دهد و از سوي ديگر زمينه هاي ارتباط متخصصان حرفه حسابداري با مراجع اقتصادي و حرفه‌اي جهان را از لحاظ مدل و محتواي گزارشگري فراهم مي‌ کند.

همايش تحولات پيش روي حرفه حسابداري و مالي در دوره گذار به محيط کسب و کار بين المللي با همکاري انجمن حسابداران خبره ايران و با همکاري بانک پاسارگاد برگزار مي شود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.