سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجماد سریع روش جدید از بین بردن "سلول‌های سرطانی"

محققان دانشگاه اوهایو نشان دادند که ترکیب نانوذرات و روش انجماد تومور می‌تواند راهبرد مناسبی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی باشد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، محققان دانشگاه اوهایو نشان دادند که ترکیب نانوذرات و روش انجماد تومور می‌تواند راهبرد مناسبی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی باشد. این روش مانع از رشد مجدد سلول‌های سرطانی خواهد شد. 
 
پژوهشگران با ترکیب فرآیند انجماد تومور (Cryoablation) و داروی شیمی‌درمانی، روشی برای از بین بردن سلول‌های شبه بنیادین سرطانی (CSCs) یافتند. سلول‌های CSCs ریشه ایجاد حالت مقاومت در برابر دارو در سلول‌های سرطانی بوده و همچنین عامل جهش و تغییر مخرب در این سلول‌ها است. با این راهبرد جدید می‌توان ایمنی و اثربخشی درمان سرطانی را افزایش داد. 
 
انجماد تومور (که به آن درمان انجمادی یا جراحی سرد نیز گفته می‌شود) یک روش غیرمخرب درمانی بوده که برای درمان برخی از سرطان‌ها استفاده می‌شود. در این روش، بافت یا تومور سرطانی سرد شده، به‌طوری که با کاهش دما تومور دچار آسیب می‌شود. انجماد تومور برای مبارزه با سرطان‌هایی نظیر پستان بسیار مناسب است. 
 
زیاومینگ هی از محققان این پروژه می‌گوید: ادغام انجماد تومور و نانودارو گامی مهم در مسیر افزایش ایمنی اثربخشی درمان سرطان است. نتایج یافته‌های ما می‌تواند رشد مجدد سلول‌های سرطانی را محدود کند. اینکه بتوان عملکرد سلول‌های CSCs را محدود کرد از نقطه نظر درمانی گام بسیار مهمی محسوب می‌شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.