سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست کميته ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه مطرح شد

افزایش سقف ممنوع‌الخروجی "بدهکاران مالیاتی" به ۵۰۰ میلیون تومان

غلامحسين شافعي در حاشيه نشست کميته ماده 76 در جمع خبرنگاران گفت: اين کميته پذيرفت که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشکلات زيادي را براي فعاليت هاي اقتصادي ايجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ دبير کميته ماده 76 قانون برنامه پنجم توسعه گفت: رسيدگي به  از مهمترين دستور کار جلسه اين کميته بود.

**قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با قوانين قبلي گمرک تعارض دارد

غلامحسين شافعي در حاشيه نشست کميته ماده 76 در جمع خبرنگاران افزود: اين کميته پذيرفت که قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشکلات زيادي را براي فعاليت هاي اقتصادي ايجاد خواهد کرد.

وي اضافه کرد: تعارضات با سياستهاي اقتصادي و مغايرت با فضاي کسب و کار از جانب کميته مورد پذيرش قرار گرفت و کميته ماده 76 تصويب کرد که در مورد توقف و اصلاحات مورد نياز در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اين اصلاحات از جانب اعضاي کميته انجام و پس از تصويب کميته براي تصويب به مجلس ارسال مي شود.

شافعي گفت: قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با قوانين قبلي گمرک تعارض دارد و روند کار گمرک و به ويژه ترانزيت و حمل و نقل ريلي را با کندي شديد و اقتصاد خارجي را با مشکل مواجه مي کند.

**سازمان تامين اجتماعي تا 6 ماه بايد نظرش را در موضوع فهرست حقوق کارکنان بنگاه ها اعلام کند

وي افزود: در جلسه کميته ماده 76، تصميمات خوبي درباره تامين اجتماعي گرفته شده است، زيرا بر اساس ماده 101 قانون تامين اجتماعي فهرست حقوق کارکنان بنگاه هاي توليدي به اين سازمان ارسال مي شد که تامين اجتماعي بايد در مدت 6 ماه نظرش را اعلام کند اما اين مدت در مواردي به يک سال و بيشتر هم مي کشيد.

دبير کميته ماده 76 گفت: اين کميته مصوب کرد؛ سازمان تامين اجتماعي تا 6 ماه بايد نظرش را در موضوع فهرست حقوق کارکنان بنگاه ها اعلام کند و اگر اعلام نکرد اين فهرست قطعي تلقي خواهد شد.

شافعي افزود: موضوع بعدي که در حيطه تامين اجتماعي در کميته مورد بررسي قرار گرفت کميسيون هاي بدوي و تجديد نظر تامين اجتماعي بود که با حضور نمايندگان تامين اجتماعي در اين جلسه پيشنهاد شد رأي کميسيون با حضور همه اعضاي کميسيون بدوي قابل اجرا باشد.

وي اضافه کرد: يک نفر از قوه قضاييه، اتاق بازرگاني و اتاق اصناف، نماينده شوراي عالي تامين اجتماعي و نماينده وزير کار، تعاون و رفاه اجتماعي از اعضاي کميسيون بدوي و تجديد نظر تامين اجتماعي هستند که پيشنهاد ما افزايش تعداد نمايندگان بخش خصوصي در اين کميسيون بود.

**پیشنهاد افزایش سقف ممنوع الخروجی از 50 میلیون به 500 میلیون تومان

شافعي درباره ممنوع الخروجي بدهکاران مالياتي گفت: در کميته ماده 76 پيشنهاد کرديم يا ممنوع الخروجي با حکم قضايي صورت گيرد و يا اينکه بر مبلغ حد ممنوع الخروجي افزوده شود که پيشنهاد بخش خصوصي حدود 500 ميليون تومان بود.

**همه کشورها آینده روابط تجاری با ایران را روشن می‌بینند

وي در پاسخ به پر سشي درباره گشايش ايجاد شده در روابط اقتصادي با ديگر کشورها پس از توافق ژنو گفت: احساس مي کنيم که فضا بسيار متفاوت شده و اقبال به جمهوري اسلامي ايران بسيار زياد است و شاهد تماس هاي فراوان و مذاکرات بسيار هستيم.

شافعي افزود: به طور يقين همه کشورها آينده را روشن مي بينند که اين چنين با اشتياق در پي بازار ايران هستند و فکر مي کنيم اين روند در اقتصاد برون مرزي ما اثر مثبت خواهد داشت.

شافعي همچنين گفت: هيئت هاي تجاري که به ديگر کشورها اعزام کرديم قراردادهاي خوبي امضا کردند که قرارداد ساخت پالايشگاه در اندونزي از جمله آن است.

وي افزود: در حمل و نقل و بيمه، گشايش هاي خوبي در کار تجارت خارجي ما ايجاد شده و روند به سوي تسهيل بيشتر است.

شافعي گفت: آنچه ساير کشورها در مورد اقتصاد ايران و اقتصاد اطراف ايران مطرح مي کنند حاکي از اميدواري درباره آينده است و همگرايي و تمايل زيادي براي توسعه روابط اقتصادي وجود دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.