سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گام اول "خود مراقبتی"، افزایش "سواد سلامت جامعه" است

گام اول خود مراقبتی، افزایش سواد سلامت است که در راستای شعار هفته سلامت باید به دنبال آن باشیم.

سید حسین محققی کمال مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برنامه هفته سلامت در 6 مرکز سینا، اخوان، سما، رازی، رفیده و بسیج جامعه پزشکی با معرفی دانشگاه در حیطه‌های توانبخشی، سلامت روانی و سلامت اجتماعی دنبال می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: شعار هفته سلامت یک عمر سلامت با خود مراقبتی است که در خصوص این شعار باید آشنایی با تغذیه سالم، پیروی از رژیم غذایی صحیح، توجه به اهمیت فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت افراد، توجه به عوامل خطر ابتلا به "پوکی استخوان"، آرتروز، کمر درد و آشنایی با راه‌های پیشگیری از آن را مد نظر قرار داد.

محققی کمال اذعان داشت: قدم اول برای خود مراقبتی، افزایش سواد سلامت است و مطالعات علمی نشان داده کسانی که سواد سلامت آن‌ها بالاست، از سلامت بالاتری برخوردارند.

وی همچنین از برپایی ایستگاه‌های سلامت توانبخشی به منظور بررسی سلامت روان، اختلالات گفتار و زبان، مشکلات جسمی و حرکتی کودکان و سالمندان ارائه کارگاه مهارت‌های زندگی با رویکرد خود مراقبتی توسط اساتید دانشگاه و همچنین طرح ارزیابی ناهنجاری‌های ستون فقرات توسط بخش فیزیوتراپی مرکز خبر داد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.