سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه "فرودگاه رشت" با تخصيص اعتبارات استاني و ملي امكان‌پذير است

معاون برنامه‌ريزي استاندار گيلان، توسعه فرودگاه رشت را در گرو تلاش مسئولان استان در تامين اعتبار استاني و ملي دانست و گفت: تملك اراضي اطراف فرودگاه رشت مستلزم تخصيص اعتبارات ملي است كه براي توسعه تنها فرودگاه استان و جلوگيري از آسيب‌هاي اجتماعي و سياسي، اين امر ضروري است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط‌عمومي اداره‌كل فرودگاه رشت، محمد حسين اصغريان در ديدار با مديركل فرودگاه گيلان با تاكيد بر لزوم توجه بيشتر به تنها فرودگاه گيلان، از تخصيص اعتبار لازم جهت اجراي فاز دوم محوطه‌سازي ترمينال جديد فرودگاه رشت خبر داد و گفت: به‌زودي موافقتنامه جهت اجراي فاز دوم محوطه‌سازي فرودگاه رشت مبادله خواهد شد.

به گفته وي در سال گذشته 20 ميليارد ريال از محل اعتبارات استاني به اين فرودگاه پرداخت شده است.

معاون برنامه‌ريزي استاندار گيلان افزود: پروژه‌هاي فرودگاه رشت در دو بخش استاني و ملي قابل پيگيري است و آن دسته از پروژه‌هايي كه از محل اعتبارات استاني تامين مي‌شود در محدوده وضعيت فعلي فرودگاه مي‌گنجد، ولي پروژه‌هاي بزرگ نظير تملك اراضي اطراف فرودگاه رشت كه ‌از مطالبات به‌حق استان گيلان بوده با تخصيص اعتبارات ملي امكان‌پذير است.

در اين نشست؛ مديركل فرودگاه رشت با تشريح طرح جامع فرودگاه رشت كه چندي پيش از سوي هيات مديره شركت فرودگاه‌هاي كشور به تصويب رسيد به فاز دوم محوطه ترمينال جديد اين فرودگاه اشاره كرد و گفت: فاز اول محوطه‌سازي فرودگاه رشت مختص پاركينگ خودروهاي تاكسي فرودگاه است و ترمينال جديد كه با اعتباري بالغ بر 140 ميليارد ريال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌هاي كشور تامين شده‌است بدون داشتن محوطه كامل نمي‌تواند خدمات زيادي را به مسافرين هوايي ارايه كند.

فتاح رضواني با اشاره به سه پروژه عمراني سالن استقبال كنندگان، محوطه‌سازي و روكش آسفالت در فرودگاه رشت گفت: هزينه اين سه پروژه از محل اعتبارات استاني تامين شده است و با اختصاص 40 ميليارد ريال ديگر دو پروژه سالن استقبال‌كنندگان و محوطه‌سازي به بهره‌برداري خواهد رسيد.

مديركل فرودگاه رشت همچنين خاطرنشان كرد: پروژه روكش آسفالت به بهره‌برداري كامل رسيده است.

وي با اشاره به اينكه حدود 160 هكتار از اراضي اطراف فرودگاه رشت در طرح جامع به تصويب رسيده است، گفت: با تهيه نقشه استملاكي و تفكيك اراضي حقيقي و حقوقي اطراف فرودگاه رشت مي‌توانيم اولين گام تملك اراضي را برداريم.

رضواني همچنين گفت: هزينه تملك اراضي اطراف فرودگاه مي‌بايست از محل اعتبارات استاني و ملي تامين شود و شركت فرودگاه‌هاي كشور با توجه به درآمد-هزينه‌يي بودن نمي‌تواند اين هزينه را پرداخت نمايد و بدون شك در صورت عدم تملك اراضي اطراف فرودگاه در 20 سال آينده حمل‌ونقل هوايي گيلان با مشكل مواجه خواهد شد.

مديركل فرودگاه گيلان با قدرداني از نگاه ويژه مديران ارشد استان نسبت به فرودگاه رشت، از نمايندگان گيلان در مجلس شوراي اسلامي نيز خواست، با توجيه مشكلات فني، حقوقي و مالي مرتبط با توسعه اين فرودگاه در سطح ملي، به كمك اداره‌كل فرودگاه گيلان بشتابند و همانند همتايانشان در استان‌هاي ديگر نسبت به توسعه تنها فرودگاه گيلان دغدغه داشته باشند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.