سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته آینده به شکایت ایران از آمریکا رسیدگی می شود

مسئول شکایت های سازمان ملل متحد می گوید هفته آینده به شکایت جمهوری اسلامی ایران از آمریکا درباره حمید ابوطالبی رسیدگی می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی:نماینده قبرس در سازمان ملل که مسئول شکایت در این سازمان است گفت شکایت ایران از آمریکا درباره عدم صدور ویزا برای "حمید ابوطالبی" سفیر جدید این کشور در سازمان ملل هفته آینده بررسی خواهد شد.

این در حالی است که سخنگوی سازمان ملل نیز اعلام کرد، ایران با دبیرخانه این سازمان تماس تلفنی برقرار کرده است و ما منتظر دریافت درخواست رسمی ایران درباره حمید ابوطالبی هستیم تا آن را به دقت بررسی کنیم.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، روز سه شنبه اعلام کرد این سازمان درخواستی رسمی از ایران دریافت کرده است و کمیته ای که روابط میان سازمان ملل و کشور میزبان، یعنی آمریکا را اداره می کند، بیست و دوم آوریل(2 اردیبهشت) برای بحث در این باره نشستی تشکیل خواهد داد.

استفان دوجاریک در نشست خبری روزانه خود با خبرنگاران مستقر در سازمان ملل گفت : عصر سه شنبه معاون حقوقی دبیرکل سازمان ملل نشستی را در دفتر امور قانونی این سازمان با هیئتی از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در این باره برگزار خواهد کرد. 

وی افزود: به تازگی با نماینده قبرس در سازمان ملل که رئیس کمیته روابط با دولت میزبان سازمان ملل است، گفتگو شده و او گفته است روز 22 آوریل (2 اردیبهشت) درباره این موضوع جلسه‌ای برگزار خواهد کرد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین گفت: رئیس کمیته روابط سازمان ملل با دولت میزبان نیز تأیید کرده است که نامه‌ای از نمایندگی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده و امیدوار است که هیئت ایرانی، موضع جمهوری اسلامی ایران را در آن جلسه منعکس کند.

استفان دوجاریک، در پاسخ به سؤالی درباره موضع کمیته روابط با دولت میزبان سازمان ملل درخصوص ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن نماینده پیشنهادی ایران در گروگان‌گیری سال 1979 میلادی نیز گفت: باید صبر کنیم و ببینیم این کمیته چه کار می‌کند و چه تصمیمی می‌گیرد، الان نمی‌توانم پیشاپیش قضاوت کنم که این کمیته چه عکس العملی خواهد داشت. وی افزود: کمیته روابط با دولت میزبان سازمان ملل نهادی است که توسط کشورهای عضو این سازمان تأسیس شده و در اقدامات خود در زمینه روابط سازمان ملل با ایالات متحده و ازجمله موضوع اعطای روادید تصمیم خواهد گرفت. 

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره اینکه آیا در جلسه روز 22 آوریل، نماینده آمریکا نیز حضور خواهد داشت، گفت: بله، آمریکا هم یکی از اعضای این کمیته است و همه اعضای آن حق دارند نظر خود را بگویند و من از جانب آنها اظهار نظر نمی‌کنم. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.